Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T APX - wymiana uszczelki kolektor-turbo i turbo-DP
BartekTT
post Sun, 06 Feb 2011 - 15:42
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





Witam.

Mam problem bo chyba wydmuchało mi uszczelki pomiędzy kolektorem wydechowym a turbiną i pomiędzy turbiną a DP. Objawy są takie że jak odpalę na zimnym silniku to po dodaniu gazu strasznie pierdzi. Mój silnik to 1.8T APX.

Wyczytałem, że uszczelka kolektor-turbina ma numer 06A 253 039H do tego potrzebne są śruby 06A 145 540G (M10x36), natomiast uszczelka Turbina-DP 8L9 253 115A i nakrętki N903 690 01. Czy ktoś już przerabiał ten temat w APX-ie? Jak powinienem się do tego zabrać?
Oto zdjęcie przedstawiające biały nagar (zaznaczone na czerwono) świadczący o nieszczelności (przepraszam za słabą jakość).

[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/9466/turbinam.jpg][/IMG]


Na niebiesko zaznaczyłem śrubę turbina-kolektor – jakim kluczem mogę je odkręcić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Feb 2011 - 15:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Thu, 10 Feb 2011 - 00:54
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Zapewne problem już rozwiazałeś ale może potomnym przyda się nazwa nasadki- MTX E14 (zewnętrzny torx E14). A co do ewentualnych problemów przy tej operacji, to wykręcajce się z k04 tulejki redukcyjne- u mnie w rajdowce mam je solidnie 'zapunktowane' na krawędziach i każdemu polecam to rozwiązanie gdy ma się turbinę na stole


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekTT
post Thu, 10 Feb 2011 - 07:56
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





Pavel a jak myślisz czy ten biały nagar na połączeniu turbiny z kolektorem może swiadczyć o wydmuchanej uszczelce?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deex
post Wed, 23 Feb 2011 - 08:31
Post #4


User
Dołączył: Thu, 16 April 2009





Kolego , miałem tez taki problem w swoim S3 , pierdziało pomiedzy turbo a DP , okazało sie ze sruby sie poluzniły ,dokreciłem i z 2 tyg było dobrze i znowu to samo :/ ... Zamowiłem nowe sruby w aso i po wymianie juz z rok jezdze i wszystko ok smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 23 Feb 2011 - 08:44
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT(deex @ Wed, 23 Feb 2011 - 08:31) *
Kolego , miałem tez taki problem w swoim S3 , pierdziało pomiedzy turbo a DP , okazało sie ze sruby sie poluzniły ,dokreciłem i z 2 tyg było dobrze i znowu to samo :/ ... Zamowiłem nowe sruby w aso i po wymianie juz z rok jezdze i wszystko ok smile.gif


pomiędzy turbo a DP nie ma żadnych śrub- tam są szpilki i nakrętki


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekTT
post Wed, 23 Feb 2011 - 14:39
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009





U mnie pierdzi na zimnym dokładnie tak:

http://www.youtube.com/watch?v=ZEWCjGDqRRg...feature=related

Miał ktoś podobny problem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 23 Feb 2011 - 16:11
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Sory za podpiecie sie do tematy i mały ot -
Czy seryjny 1.8t moze strzelac w wydech jak sie na postosu robi przegazowki ? Bo u mnie AQA 150ps (przepustnica DBW) na fabrycznych tlumikach , program tez fabryczny strzela przy odjeciu gazu z obrotow
Tak sie zastanawiam czy tak ma byc czy cos jest nie tak . Strzela na rozgrzanym , na zimnym nie probowalem bo szkoda silnika.

EDIT
Doczytałem że seryjny 1.8t raczej nie powinien strzelac ( na przelocie strzela albo bez kata) - u mnie to wyglada tak ze robie przegazowke z 3 razy do 3-4tys obrt i za 4 odpuszczeniem gazu jest takie niezbyt wielkie puuuf.
Podobno w takim przypadku wine może ponosic zawor dv - nie dostaje powietrza , a paliwem sie podlewa i stad te strzały. Tylko ciekawe jest to że na logach ktore robiłem turbina ladnie trzyma zadane cisnienie co znow sugeruje ze dv jest ok.

3 EDIT

Dobra juz chyba wiadomo dlaczego mi strzela - poogladałem troche auto i okazało sie jednak ze nie mam kata - ktos wyciął , wiec to chyba normalne że sobie strzela ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:41