Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T AGU - nie chce jechać
SciGTI
post Thu, 16 Jul 2009 - 18:19
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 16 July 2009





Witam wszystkich, mam problemy ze swoim Golfem 1.8T, silnik AGU '99 rok. Mianowicie sprawa wyglada tak, ze najpierw po zmiane turbiny w lutym z seryjnej K03 na SP51 K03/K04 auto nie chciało za bardzo jechac tj. jesli powoli sie przyspieszało auto jakos tam sie rozpedzało, ale po wcisniesciu pedału w podłoge odrazu zaczynała sie dławic i to był koniec. Prawdopodobnie przyczyna był nieszczelny dolot, pekniety wężyk od odmy - auto stało teraz u Krzyśka vel GTO ktory starał sie rozwikłać problem, zrobil co mogł ale sam do konca nie mogl dojsc w czym lezy przczyna, bo generalnie auto nie jedzie. Auto zestrojone na 1.2b, jak sie depnie to nawet przyspiesza, choc łapie dopiero tak od 2,600 turbo zaczyna wstawac, wiec jak na tak mała turbinke troche pozno wg Mnie. Na wskazniku AutoGałgana boost pokazuje sie w przedziale 1,1 do 1,2 i utrzymuje sie w miare wzrostu obrotow. Jednakze wynik z dzisiejszej hamowni to 145ps / 217Nm co przy doładowaniu 1.2b jest porażka, gdzie na starej podumierajacej K03 mi wyszło ok 150ps i 255Nm (tez u GTO strojone) ... Do tej pory wymienione zostały m.in. przepływomierz, N75, wyciety katalizator, nowe turbo SP51, wyczyszczony cały dolot łącznie z IC, nieszczelności brak. Co moze byc jeszcze nie tak, wrazenie takie jakby auto było przytkane - wydech seryjny bez kata na jednym tłumiku koncowym tylko - czy to moze być przyczyna ? Koledzy licze na jakies wasze sugestie, co by to auto w koncu zaczeło normalnie jeździc...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 16 Jul 2009 - 18:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DeviLL
post Thu, 16 Jul 2009 - 18:37
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Znany jest AFR w calym przedziale ? Badaliscie cisnienie paliwa , pompe , wtryski czy dzialaja dobrze ? wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SciGTI
post Thu, 16 Jul 2009 - 18:39
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 16 July 2009





tak AFR jest ok, wtryski dobrze rozpylaja, pompa paliwa tez ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Thu, 16 Jul 2009 - 18:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





AFR wzorowy , knocki prawie cały czas ZERO , delikatnie stuknie-puknie gdzieniegdzie.


--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 16 Jul 2009 - 19:18
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





To rzeczywiscie dziwne , trzaby wszystkie czujniki obadac , bov-a czy nie puszcza (jak jest) , kompresje (moze jakis zawor sie nie zamyka) dry.gif moze wrzuccie wykresy przed i po zmianie turbo


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SciGTI
post Thu, 16 Jul 2009 - 19:21
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 16 July 2009





DeviLL jutro wrzuce wykresy na starym K03, i te zrobione z dnia dzisiejszego. Aha, BOV'a brak -seryjne DV jest zapięte - trzeba by jeszcze sprawdzić czy rozrząd sie nie przestawił. Moge dodac jeszcze ze spalanie w normie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 16 Jul 2009 - 19:26
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Sprawdz jeszcze kat zaplonu na wolnych do serwisowki i bedzie moze cos wiadomo wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTO
post Thu, 16 Jul 2009 - 19:37
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Czechowice-Dziedzice





elektronike raczej wykluczam, z obserwacji:

-bardzo późny zapłon na pełnym obciążeniu w okolicach 13 st przy 4500 do 15 na górze 6500 - każda próba wyprzedzenia kończy się "biciem" po knock sensorach ,
-napełnianie maksymalne 155g/sek /// 0.8 daje jakieś 190km - czyli silnik nawet dobrze zasysa powietrze jednak jego sprawność jest bardzo niska
-cały układ szczelny 100%

rozrząd przestawiony , zapchany wydech ....? nie badałem tego niestety...




--------------------
DIGITUN.PL
605-443-665
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Thu, 16 Jul 2009 - 19:45
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Rozrzad SciGTI mozesz sam obadac , jesli jest mozliwosc wypatrzenia znakow tam , a takto to trzaby zdjac wydech od turba i sie przejechac czy lepiej ciagnie wink.gif
W lanci 1.6t przy dla 0.84bara (max w mapie) jest 4.5k = 19st , 6.5k = 29 st (przy 1.15bara nic nie stuka przy tym secie na 95oktanach), w lanci 2.0t przy 0.8bara (max w mapie) jest 4.5k = 14.5st , 6k = 19st , tak wiec chyba zaplon macie dobry jak na 1.2 bara wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SciGTI
post Fri, 17 Jul 2009 - 07:36
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 16 July 2009





z linku ponizej mozna sciagnąć wykres w pdf'ie.

http://www.speedyshare.com/266744630.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
respect2
post Tue, 15 Sep 2015 - 21:11
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2014





Odgrzewam. Mam taki sam problem ze swoim AGU. ECU me7.5. Na turbinie k04h 1.2b przy 6000obr zapłon 13st. przepływ 208g/s. Każda próba wyprzedzenia zapłonu kończy się odzywaniem stukowców. Odczucie jakby wydech przytrzymywał ale został sprawdzony. Dp 3" dalej 2,5" na jednym przelotowym tłumiku, tip 3", FMIC, pompa Walbro 255, głowica wąski kanał po remoncie, wtryski 550cc. Rozrząd idealnie na znakach. Stukowce odkręcone i dokręcone na 20nm. Kompresja nie ciekawa bo na gorącym silniku 12,2 11,5 13 13 . Zawsze zaczyna cofać na 4 i 3 garnku. Co jeszcze mogę sprawdzić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 16 Sep 2015 - 00:16
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Weź na hamownię wóz, bo na takim osprzęcie to powinieneś mieć większy przepływ, niż 208g/s biorąc pod uwagę 1.2b i 6000rpm.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
respect2
post Wed, 16 Sep 2015 - 13:40
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2014





Dokładnie jest 1.15b przy 6tys. Wydaje mi się żę auto nie jedzie na te 250-260km które by wynikały z przepływu. Głowica założona jest Z ARXa na wąskim kanale, wałki, napinacz łańcucha ze starej głowicy czyli z AGU. Rozrząd idealnie na znakach (mam wrażenie że dawniej był przesunięty o pół zęba). Ponieważ pomysły już się kończą pojawiają się coraz to mniej racjonalne np. czy próbować ruszyć rozrząd w którąś stronę o zęba, czy głowica mogła zostać za dużo zplanowana i czy to by miało aż taki wpływ? Ps czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Wed, 16 Sep 2015 - 21:08
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





a górnego koła rozrządu na wałku nie obróciłeś ? wtedy są kiepskie wartości z przepływki, klin ścięty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
respect2
post Thu, 17 Sep 2015 - 15:26
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2014





Kolo zebate rozrzadu przykrecone jest napisami w strone plastikowej oslony rozrzadu czyli tak samo jak przy walku ktory byl wczesniej. Klin jeszcze nie sprawdzony. Kompresja na zimnym licha 10. 11. 12. 12.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
respect2
post Sun, 20 Sep 2015 - 16:06
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2014





męczyło mnie to więc z ciekawości przestawiony został rozrząd o zęba (wałki poszły o zęba do tył). Efekt: auto jakby agresywniejsze z dołu, góra słabsza niż wcześniej, zapłon przy 6tys. z 13st na 17st, ciut bardziej zaczęły odzywać się knock sensory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 26 Sep 2015 - 00:54
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Kompresję masz kiepską. Poza tym logować, hamować, szukać, szczelność dolotu sprawdzić waląc 1,5b+ na zaślepionej odmie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osmo80
post Thu, 01 Oct 2015 - 20:57
Post #18


Rookie
Dołączył: Thu, 01 October 2015





Witam, nie chce zakladac nowego tematu, wiec podpinam. Mam problem z sharanem 1,8t AJH auto jedzie jak by miało 100ps i dużo pali. Było już u 2 mechaniorów - wymieniona przepływka a auto dalej nie jedzie. Program fabryczny, ciśnienie doładowania sam mierzyłem manometrem wychodzi fabryczne 0,6. Zrobiłem logi i prosze o analize i jakies sugestie.
http://vaglog.pl/log_234633.html
http://vaglog.pl/log_234634.html
http://vaglog.pl/log_234636.html
http://vaglog.pl/log_234635.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Thu, 01 Oct 2015 - 21:27
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Co według ciebie znaczy, że nie chce jechać i dużo pali?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osmo80
post Fri, 02 Oct 2015 - 07:07
Post #20


Rookie
Dołączył: Thu, 01 October 2015





Przejechałem się wczoraj kolegi a4 150ps , to był pocisk w porównaniu do sharana, było wyrażnie czuć moment w którym turbo zaczyna pompowac , mniej więcej koło 3ty obr. a co do spalania to 12l w trasie przy dziadkowej jeździe, Jest jeszcze coś nie wiem czy ważne, mam błąd nastawów podstawowych przepustnicy (przepustnica na linke)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 15 September 2025 - 20:41