![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Witam mam taki kłopot z ktorym zmagam sie dłuzszy czas Zaczne od poczatku autko to golf 1.8 t AGU aktuala moc około 300ps
![]() P1602 - 35-10 - - - Intermittent ...Spadek Napięcia poczym srawdziłem napiecie Ecu pokazuje na biegu jałowym 12.9V 13.1 v troche Mało :/ ... moze ktos zwas miał taki przypadek i pomoze mi rozwiazac tą zagadkę .. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Może to i głupia sugestia ale kiedyś czytałem post jednego z forumowiczów który to miał problem bo auto nie chciało jechać. Po wymianie akumulatora problem znikł.
A powiedz może coś więcej na temat tego szarpania. Dzieje się to na zimnym silniku czy rozgrzanym? Przy gwałtownym dodawaniu gazu czy delikatnym przyspieszaniu? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
u mnie jak szarpało to mialem walinety wzmacniacz zapłonu - niewiem dokladnie jak sie to zwie może innaczej ale było fabrycznie zamontowane na tyle obudowy filtra powietrza - taki radiator
problem ustał -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Panowie Sprawa wyglada tak szarpie na zimnym i na goracym jak sie dodaje delikatnie gazu mało tego cos sie dzieje z napieciem bo wczoraj jak ruszyłem agresywnie wrzuciłem na drugi bieg autko przestało jechac i zaczoł wariowac EGT poszło ostro do gory zapaliła sie kotrolka ABS obroty zaczeły falowac po chwili dobrze juz było był jakis mega spadek napięcia :/ A alternator naprawiałem rok temu został wymieniony regulator napięcia .akumulator wymieniony dwa lata temu I cały czas wywala bład za niskie napięcie na linii nr 30 pozdro
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
sprawdz zatem ten wzmacniacz zapłonu
![]() -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
tak Tylko ze Wina lezy po stronie napiecia bo jak dzisiaj wpiołem z kumplem Vaga to na biegu jałowym pokazywał 12.9V/13.1 po włączeniu swiateł napięcie spadło do 12.5 V i potem włączylismy klime I pokazał 12v po czym był brak komunikacji z Ecu ..wyłaczylismy klime komunikacja wróciła.. I teraz nie mozna usunać błędu spadku napiecia ..
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Może coś ma zwarcie i stąd takie spadki. Nie pamiętam czy czasem nie miałem tego błędu jak miałem rozwalona przepływkę i ECU. U mnie objawowo wyglądało to podobnie w sumie. Przyspieszałem wyprzedzając samochód. W pewnym momencie autem zaczęło szarpać. Jak puściłem gaz to pracował równo a jak tylko lekko dodałem gazu to zaczynał szarpać bardzo mocno. Chwile później stałem na poboczu. VAG pokazał błąd przepływomierza. Po odpięciu przepływki auto jeździło dobrze. Gdy auto trochę postało i ostygło to już nie odpalało z przepływką. Nowy przepływomierz tez nie pomógł. Dopiero wymiana ECU i przepływomierza pomogła. Nie pamiętam czy miałem wtedy błąd związany z napięciem. Poszukam gdzieś loga i dam znać.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Radziu ładowanie powinno być najmniej 13,9 . Może masz walnięty rygiel w alternatorze, słabo daje i nie umie naładować aku i stąd te spadki napięcia, bo samo aku nie utrzyma napięcia w instalacji jak ją obciążysz, potrzebuje alternatora. Tym się na początek zajmij.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Dzisiaj po czyszczeniu mas stykow i roznych innych dupereli udało sie usunac bład napiecie na ecu wzrosło do 13.7 volta na biegu jałowym na maksymalnie obciazonym układzie elktrycznym tzn właczone swiatła Kilma podgrzewanie tylniej szyby halogeny napiecie na ecu spadło do około 12 v i zaczeła sie jarac szyna głowna alternatora a wiec wina stoi po stronie alternatora lub po stronie szyny bo strasznie sie grzeje pod obciazeniem jutro jade oddac alternator do medyka ktory naprawia takie zeczy zeby mi go sprawdził ..
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
No i Tak Napiecie naprawione na biegu jałowym napiecie na ecu 14.2v pod max obciazeniem spada do 13.7 v Winna była linia napieciowa od alternatora
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Dzisiaj jadąc Na myjnie zauwazyłem ze Przy 50kmh mam egt 600C
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
przy 3barowym regulatorze powinieneś mieć ok. 2,2-2,3 bara na wolnych, a podczas jazdy z doładowaniem powinno być 3bary+doładowanie, czyli w peaku około 4,2-4,3 bara
przy 4barowym dodaj 1 bar -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Pozwole podłączyć sie pod temat.
1.8T 150km seria. Czasami gdy jesli wilgotno i zimno czuc przy pelnym bucie takie jakby moze szarpanie / falowanie mocy w zakresie 4800-5600obrotow, moze nawet lekki spadek mocy a po przekroczeniu ok 5500-5700 do konca ladnie idzie. Przepływka wskazuje normalnie tj 125g przy 5500obrtow. Wszystko w normie , spalanie rowniez. Jedynie co to DV od nowości nie wymieniany. Po resecie adaptacji mieszanki (korekcja długoterminowa +4%) kompa (odpiecie zasilania ) objawy sa identyczne. W cieple dni suche /cieple falowanie ledwo wyczuwalne. W chłodne /deszczowe wyraźnie wyczuwalne. Tutaj wyczytałem podobny problem z tym że u mnie nie szarpie tak mocno jak opisane w tym temacie , ale objawy falowania/szarpania ma tu tak samo gdy jes deszcz wilgotno i chłodno. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=352390 Obstawiam że DV ma humory bo jeszcze oryginalny albo Ew świece(na jalowym chodzi rowno nie slychac wypadajacych zaplonow, a na vag-u misfire-ow nie moge odczytac bo opcja nieaktywna) ? To moje dwa typy. Co o tym sądzicie ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Miałem kiedys kolego taki sam kłopot jak ty u mnie teraz po pałowaniu słychac na biegu jałowym Strzały w wydechu jak by zapłony sobie cofał sam ..ehhh a jaki kolego masz kod silnika?? pozdro
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
AQA, przepustnica elektroniczna, sonda waskopasmowa. Taki model przejsciowy pomiedzy AGU a AUM. Z tym ze w AUM jest K03-052 a u mnie K03-026 czyli zwykle K03, choc podobno troszke lepszy od K03-011 ktore jest w AGU ale niewiele lepsze.
U mnie z wydechu czasem tez lubi sobie strzelic ale rzadko. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Ba ty masz na Bosch ME7.5 bajkowE ecu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Chwilowo nie mam możliwości zrobienia logow. Pewnie by odrazu wyszło na doladowaniu czy dv do zmiany. Bo tak to szczelanina.
Dzis np ciagnal pieknie bez zadnego falowania /szarpania. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Zwróć uwagę, czy nie ma to nic wspolnego z temperatura/wilgotnością powietrza ?
Przejedź się około 23,24 godziny i napisz jak było . |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Zwróć uwagę, czy nie ma to nic wspolnego z temperatura/wilgotnością powietrza ? Przejedź się około 23,24 godziny i napisz jak było . No właśnie tak jak pisałem zawsze szarpanie pojawia sie jak jest deszcz- wilogtno i zazwyczaj tez zimno. tak jak wczoraj czyli sucho cieplo , auto idzie pieknie bez zajakniecia. Tak sobie myśle ze to jeszcze moze byc przeplywka. Jak mi bedzie szarpało to sprobuje odpiac przeplywke i zobacze jak sie bedzie zachowywać auto. Tylko musze poczekac na deszcz. EDIT 19:00 No i chyba znalazłem przyczyne. Rozgrzałem motor i robiłem probe. Objawy takie jak pisałem wcześniej, falowanie mocy , tym razem w zakresie 4000-5500 tak jakby wiekszy zakres - czyli sie jakby nasiliło :/. Nie jest to strasznie mocne falowanie szarpanie ale to czuć. Zrobiłem wiec tak jak zamierzałem. Odpiałem przepływke i jeszcze raz test. Okazało sie że auto z odpietym przepływomierzem jedzie bez zająknięcia , nie faluje moc i plynniej przyspiesza , zakres 4000-5000obrt stał sie kapke mocniejszy jakby. Co jak co ale na pewno teraz auto nie szarpie. Co mnie zdziwiło - po odpięciu przepływomierza nie zapalił sie check engine ? To przez to że moje 1.8T (AQA) posiada MAP sensor i to w razie czego wspomaga motor ? Chyba czeka mnie nowa przepływka albo sprobować przeczyścić izopropanolem ta co mam , w sumie nic do stracenia bo jak sądze to objawy beda sie nasilać... Bo jeszcze pare tygodni temu było ok. Z tego co wiem to czyszczenie przepływki to loteria. Jakie wy macie doświadczenia z czyszczeniem przepływomierza ? BTW Jakie sa konsekwencje jazdy bez przepływki w takim przypadku - z tego co zauważyłem tak jakby było wieksze spalanie na fisie z tego co zauważyłem. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Dzisiaj Smigajac zauwarzyłem ze w tym zakresie gdzie szarpie tzn 1.500 rpm /2000 rpm słychac jak ktorys przekaznik pyka ;/ jeszcze musze sprawdzic pompe paliwa ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 11:42 |