Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.8 t AGU Szarpanie
RADEK1985
post Wed, 13 Apr 2011 - 10:20
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Witam mam taki kłopot z ktorym zmagam sie dłuzszy czas Zaczne od poczatku autko to golf 1.8 t AGU aktuala moc około 300ps smile.gif usterka polega na tym ze szarpie w zakersie Obrotow 1.500rpm / 2.000rpm Ni Groma nie mogę dojsc co mu jest denerwujace jest to szarpanie ... Wymieniłem sonde lamde bo stara i tak juz odmowiła posłuszenstwa cewki i swiece sa nowe po podłaczeniu Vag wywala bład ..18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent ...Spadek Napięcia poczym srawdziłem napiecie Ecu pokazuje na biegu jałowym 12.9V
13.1 v troche Mało :/ ... moze ktos zwas miał taki przypadek i pomoze mi rozwiazac tą zagadkę .. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 13 Apr 2011 - 10:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
strikerbest
post Sat, 16 Apr 2011 - 08:59
Post #2


User
Dołączył: Sat, 20 December 2008
Skąd: Łódź





Może to i głupia sugestia ale kiedyś czytałem post jednego z forumowiczów który to miał problem bo auto nie chciało jechać. Po wymianie akumulatora problem znikł.
A powiedz może coś więcej na temat tego szarpania. Dzieje się to na zimnym silniku czy rozgrzanym? Przy gwałtownym dodawaniu gazu czy delikatnym przyspieszaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sat, 16 Apr 2011 - 18:49
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





u mnie jak szarpało to mialem walinety wzmacniacz zapłonu - niewiem dokladnie jak sie to zwie może innaczej ale było fabrycznie zamontowane na tyle obudowy filtra powietrza - taki radiator

problem ustał


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Sun, 17 Apr 2011 - 19:37
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Panowie Sprawa wyglada tak szarpie na zimnym i na goracym jak sie dodaje delikatnie gazu mało tego cos sie dzieje z napieciem bo wczoraj jak ruszyłem agresywnie wrzuciłem na drugi bieg autko przestało jechac i zaczoł wariowac EGT poszło ostro do gory zapaliła sie kotrolka ABS obroty zaczeły falowac po chwili dobrze juz było był jakis mega spadek napięcia :/ A alternator naprawiałem rok temu został wymieniony regulator napięcia .akumulator wymieniony dwa lata temu I cały czas wywala bład za niskie napięcie na linii nr 30 pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Sun, 17 Apr 2011 - 20:25
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





sprawdz zatem ten wzmacniacz zapłonu smile.gif


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Sun, 17 Apr 2011 - 23:21
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





tak Tylko ze Wina lezy po stronie napiecia bo jak dzisiaj wpiołem z kumplem Vaga to na biegu jałowym pokazywał 12.9V/13.1 po włączeniu swiateł napięcie spadło do 12.5 V i potem włączylismy klime I pokazał 12v po czym był brak komunikacji z Ecu ..wyłaczylismy klime komunikacja wróciła.. I teraz nie mozna usunać błędu spadku napiecia ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strikerbest
post Mon, 18 Apr 2011 - 06:58
Post #7


User
Dołączył: Sat, 20 December 2008
Skąd: Łódź





Może coś ma zwarcie i stąd takie spadki. Nie pamiętam czy czasem nie miałem tego błędu jak miałem rozwalona przepływkę i ECU. U mnie objawowo wyglądało to podobnie w sumie. Przyspieszałem wyprzedzając samochód. W pewnym momencie autem zaczęło szarpać. Jak puściłem gaz to pracował równo a jak tylko lekko dodałem gazu to zaczynał szarpać bardzo mocno. Chwile później stałem na poboczu. VAG pokazał błąd przepływomierza. Po odpięciu przepływki auto jeździło dobrze. Gdy auto trochę postało i ostygło to już nie odpalało z przepływką. Nowy przepływomierz tez nie pomógł. Dopiero wymiana ECU i przepływomierza pomogła. Nie pamiętam czy miałem wtedy błąd związany z napięciem. Poszukam gdzieś loga i dam znać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 18 Apr 2011 - 21:43
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Radziu ładowanie powinno być najmniej 13,9 . Może masz walnięty rygiel w alternatorze, słabo daje i nie umie naładować aku i stąd te spadki napięcia, bo samo aku nie utrzyma napięcia w instalacji jak ją obciążysz, potrzebuje alternatora. Tym się na początek zajmij.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Tue, 19 Apr 2011 - 20:30
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Dzisiaj po czyszczeniu mas stykow i roznych innych dupereli udało sie usunac bład napiecie na ecu wzrosło do 13.7 volta na biegu jałowym na maksymalnie obciazonym układzie elktrycznym tzn właczone swiatła Kilma podgrzewanie tylniej szyby halogeny napiecie na ecu spadło do około 12 v i zaczeła sie jarac szyna głowna alternatora a wiec wina stoi po stronie alternatora lub po stronie szyny bo strasznie sie grzeje pod obciazeniem jutro jade oddac alternator do medyka ktory naprawia takie zeczy zeby mi go sprawdził ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Mon, 02 May 2011 - 17:34
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





No i Tak Napiecie naprawione na biegu jałowym napiecie na ecu 14.2v pod max obciazeniem spada do 13.7 v Winna była linia napieciowa od alternatora smile.gif Ale szarpanie nie ustapiło kombinuje juz jak mogie dzisiaj pozatykałem wszystkie odmy i przewody ktorymi mogł łapac lewego powietrza dalej to samo :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Sat, 07 May 2011 - 00:22
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Dzisiaj jadąc Na myjnie zauwazyłem ze Przy 50kmh mam egt 600C ohmy.gif dojechałem na myjnie zgasiłem potem odpaliłem egt w normie podejrzenie pada na pompkie paliwa Obecnie jest Walbro gs 255 i Teraz pytanie do was jakie cisnienie paliwa powinien miec na biegu jałowym i w czasie jazdy ?? pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sat, 07 May 2011 - 01:31
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





przy 3barowym regulatorze powinieneś mieć ok. 2,2-2,3 bara na wolnych, a podczas jazdy z doładowaniem powinno być 3bary+doładowanie, czyli w peaku około 4,2-4,3 bara

przy 4barowym dodaj 1 bar


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 07 May 2011 - 16:58
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Pozwole podłączyć sie pod temat.

1.8T 150km seria.
Czasami gdy jesli wilgotno i zimno czuc przy pelnym bucie takie jakby moze szarpanie / falowanie mocy w zakresie 4800-5600obrotow, moze nawet lekki spadek mocy a po przekroczeniu ok 5500-5700 do konca ladnie idzie. Przepływka wskazuje normalnie tj 125g przy 5500obrtow. Wszystko w normie , spalanie rowniez. Jedynie co to DV od nowości nie wymieniany.

Po resecie adaptacji mieszanki (korekcja długoterminowa +4%) kompa (odpiecie zasilania ) objawy sa identyczne.
W cieple dni suche /cieple falowanie ledwo wyczuwalne. W chłodne /deszczowe wyraźnie wyczuwalne.
Tutaj wyczytałem podobny problem z tym że u mnie nie szarpie tak mocno jak opisane w tym temacie , ale objawy falowania/szarpania ma tu tak samo gdy jes deszcz wilgotno i chłodno.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=352390

Obstawiam że DV ma humory bo jeszcze oryginalny albo Ew świece(na jalowym chodzi rowno nie slychac wypadajacych zaplonow, a na vag-u misfire-ow nie moge odczytac bo opcja nieaktywna) ? To moje dwa typy. Co o tym sądzicie ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Sat, 07 May 2011 - 18:10
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Miałem kiedys kolego taki sam kłopot jak ty u mnie teraz po pałowaniu słychac na biegu jałowym Strzały w wydechu jak by zapłony sobie cofał sam ..ehhh a jaki kolego masz kod silnika?? pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 08 May 2011 - 00:44
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





AQA, przepustnica elektroniczna, sonda waskopasmowa. Taki model przejsciowy pomiedzy AGU a AUM. Z tym ze w AUM jest K03-052 a u mnie K03-026 czyli zwykle K03, choc podobno troszke lepszy od K03-011 ktore jest w AGU ale niewiele lepsze.
U mnie z wydechu czasem tez lubi sobie strzelic ale rzadko.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Sun, 08 May 2011 - 14:41
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Ba ty masz na Bosch ME7.5 bajkowE ecu biggrin.gif biggrin.gif Probowałes Robic logi moze po logach cos wyjdzie???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 08 May 2011 - 21:08
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Chwilowo nie mam możliwości zrobienia logow. Pewnie by odrazu wyszło na doladowaniu czy dv do zmiany. Bo tak to szczelanina.
Dzis np ciagnal pieknie bez zadnego falowania /szarpania.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Luckystrike1979
post Mon, 09 May 2011 - 09:02
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 13 January 2008
Skąd: Poznań





Zwróć uwagę, czy nie ma to nic wspolnego z temperatura/wilgotnością powietrza ?

Przejedź się około 23,24 godziny i napisz jak było .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 09 May 2011 - 09:37
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(Luckystrike1979 @ Mon, 09 May 2011 - 09:02) *
Zwróć uwagę, czy nie ma to nic wspolnego z temperatura/wilgotnością powietrza ?

Przejedź się około 23,24 godziny i napisz jak było .

No właśnie tak jak pisałem zawsze szarpanie pojawia sie jak jest deszcz- wilogtno i zazwyczaj tez zimno. tak jak wczoraj czyli sucho cieplo , auto idzie pieknie bez zajakniecia.
Tak sobie myśle ze to jeszcze moze byc przeplywka. Jak mi bedzie szarpało to sprobuje odpiac przeplywke i zobacze jak sie bedzie zachowywać auto. Tylko musze poczekac na deszcz.


EDIT 19:00

No i chyba znalazłem przyczyne. Rozgrzałem motor i robiłem probe. Objawy takie jak pisałem wcześniej, falowanie mocy , tym razem w zakresie 4000-5500 tak jakby wiekszy zakres - czyli sie jakby nasiliło :/. Nie jest to strasznie mocne falowanie szarpanie ale to czuć.
Zrobiłem wiec tak jak zamierzałem. Odpiałem przepływke i jeszcze raz test. Okazało sie że auto z odpietym przepływomierzem jedzie bez zająknięcia , nie faluje moc i plynniej przyspiesza , zakres 4000-5000obrt stał sie kapke mocniejszy jakby. Co jak co ale na pewno teraz auto nie szarpie.
Co mnie zdziwiło - po odpięciu przepływomierza nie zapalił sie check engine ? To przez to że moje 1.8T (AQA) posiada MAP sensor i to w razie czego wspomaga motor ?

Chyba czeka mnie nowa przepływka albo sprobować przeczyścić izopropanolem ta co mam , w sumie nic do stracenia bo jak sądze to objawy beda sie nasilać... Bo jeszcze pare tygodni temu było ok. Z tego co wiem to czyszczenie przepływki to loteria. Jakie wy macie doświadczenia z czyszczeniem przepływomierza ?

BTW Jakie sa konsekwencje jazdy bez przepływki w takim przypadku - z tego co zauważyłem tak jakby było wieksze spalanie na fisie z tego co zauważyłem.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Tue, 10 May 2011 - 00:43
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Dzisiaj Smigajac zauwarzyłem ze w tym zakresie gdzie szarpie tzn 1.500 rpm /2000 rpm słychac jak ktorys przekaznik pyka ;/ jeszcze musze sprawdzic pompe paliwa ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 11:42