![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Silniki 20VT są obecnie bardzo korzystne cenowo, wydaje mi się, że to obecnie jedna z najtańszych dróg do zbudowania szybkiego auta "na miasto" o masie około 1100kg i mocy... no właśnie, jak sytuacja wygląda obecnie? Kilka konkretnych pytań przy założeniu, że silnik trafi do Golfa mk.2 :
1. 20VT były oferowane w róznych wariantach - z pewnością łatwiej o silnik montowany poprzecznie, choć z drugiej strony najtaniej wychodzi front cut z angielskiego B5 (czy to A4 czy Passata), który ma inaczej umieszczony dolot i turbosprężarkę. Wiem, że nie będzie to przekładka p&p, ale czy ma ekonomiczny sens? Wiem, że takie projekty jednak też powstały, jak wygląda swap wzdłużnego 20VT w "poprzeczną" budę? 2. Która wersja 20VT ma najlepszy stosunek ceny do potencjału? 150-tki mają potencjał do jakiś 250KM (poprawcie mnie o ile się mylę), a bebechy od 210/225? Jest sens szukać mocniejszej seryjnej wersji czy na 300+ nie ma to znaczenia, bo poza mocniejszymi tłokami/korbami nie ma znaczących różnic? Czy którejś wersji 20VT z jakiś względów należy unikać? Kiedyś słyszałem, że najlepszy jest wariant AZK, tylko w czym go szukać (majaczy mi się, że Bullit miał AZK w A4)? 3. Czasy 20VT na KKK K04, GT28RS czy GT3070R chyba już minęły (a może jednak nie?), jaka turbosprężarka sprawdzi się najlepiej? Zakładany wariant budżetowy, ale wszelkie chinole odpadają. A może jakaś hybryda? 4. Duży FMIC lepiej custom czy szukać jakiegoś gotowca (jakiego?). Jaki wymiar będzie sensownym kompromisem między wydajnością a w miarę seryjnym wyglądem (a raczej - potencjałem na zmieszczenie z przodu i FMIC i tablicy rejestracyjnej legalnego rozmiaru). Albert kiedyś pisał, że zmiana na FMIC nie ma sensu, nie dokopałem się jednak do informacji dlaczego (oprócz agrumentu, że lepsze dwa SMICe niż jeden chinol, ale chinole z zasady skreślamy). 5. Metanol - czy jest sens montować system do mocy 300/400+ . Jeśli tak - jaki? FMIC może być wtedy mniejszy? Ktoś testował metanol w 20VT? 6. Jakiej wydajności wtryskiwaczy powinno się szukać do mocy 300/400+ (paliwo drogowe, bez napinki). Które są godne polecenia? Zakładam, że minimum 440. Takie jeszcze można w miarę sensownie kupić, ale do jakich mocy 440-tki mają sens? a może iść po bandzie i jakieś monstra wkładać (z cyklu 750cc w myśl zasady, że paliwa nigdy za dużo?) Pompa z regulatorem 4Bar z Octavii 4x4 (na 300+ wogóle podoła?) czy 5Bar Bosh pompa? Jak ma się zapętlanie wtrysków do ich awaryjności? 7. Przy zadanej mocy tłoki i korby z pewnością kute (te z 210/225 chyba się jednak ulękną takiej mocy?). Jakiś hint co do najlepszego stosunku jakość/cena? Ciągnąć z US&A czy kupić w PL/EUR? 8. DP 3" wystarczy? Wydech i tak będzie custom, zakładam że średnicę to już spece ustalą. Chyba, że ktoś ma jakieś sensowne sugestie online ![]() 9. Cewki - wiem, że była akcja serwisowa, których silników konkretnie dotyczyła (tylko Bremi czy Eldor też?). Jak zapobiegać, żeby nie musieć później leczyć? Wymienić na hitachi czy jeszcze inne? 10. Na czym to stroić żeby było dobrze i tanio? MS czy VEMS? a może EMU? tutaj nie ukrywam, że mam mętlik całkowity. W co rozwojowo warto przy 20VT zainwestować? 11. Warto się napinać, żeby stosować jak najwięcej VAGowych części z mocniejszych wersji czy nie ma to realnego wpływu na trwałość? Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że 400KM (niektóre źródła podają wartość 420KM) na drogowym paliwie to maksimum możliwości tego silnika? Prawda to? Oczywiście mam na myśli wariant bez psikania podtlenkiem. 12. Skrzynia biegów do poprzecznego FWD - jaka przy założeniu, że silnik FWD/Q? Sprzęgło raczej 4-spiek Sachs chyba, że jest jakiś sensowniejszy pomysł? Patenty z dociskiem z TDI? Jest skąd zabrać szperę do FWD? 13. Czysto teoretycznie - ile wytrzyma 20VT w opcji dragowej? 500 z podtlenkiem zniesie? 14. Czysto praktycznie - ile kosztuje słupek? Jak z dostępnością? Zakładam, że malinowo, ale wolałbym usłyszeć to od kogoś doświadczonego w bojach ![]() 15. Zabawki : czy warto coś szczególnego dokupić, napinać się na jakieś magiczne frukty przy założeniu, że najważniejsza jest funkcja, forma na znaczenei trzeciorzędne (budziki nie muszą mieć 16 kolorów ani grać 30 melodyjek...). Co obecnie jest sensownijesze - manualne zegarki czy inwestycja w wyświetlacz? "gauganów" chciałbym uniknąć, bo taka oszczędność się mści, wole tylko niezbędne funcje, ale jakolwiek dokładne wskazania. Z góry dziękuję za pomoc. Aha, temat dotyczy wyłącznie 20VT, nie TSI, TFSI, VR6 etc. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
1 po co sobie kłopot robic?
2 agu/aeb najmocniejsze korby 3 zalezy jak moc Cie interesuje 4 jakis z dobry rdzeniem 5 mozna ale po co? 6 630 na lajcie bosch 44 7 zalezy od kursu 8 wystarczy 9 najlepiej 2.0 tfsi 10 ori komp 11 bzdura 12 zalezy czy 5b czy 6b 13 wiecej 14 ok 2tys 15 jak Cie stac ładuj defi -------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ad.1 Ze względów finansowych, front cut'y z UK są bajecznie tanie, łatwo trafić silnik <200k km który można przed cięciem odpalić w aucie. B5-tek jest więcej niż wszystkich Golfów, A3, Leonów i TT razem wziętych, na chłopski rozum łatwiej o zdrowy silnik gdy podaż jest ogromna. Wszystko zależy jednak od tego jak duży kłopot trzeba sobie robić
![]() Ad.3 300+ choć warto założyć, że ten plus będzie trzycyfrowy Ad.5 Znam kika osób które tryskały, jednak głównie w TDI. Gdybym znał odpowiedź na to pytanie - nie zawracałbym forumowiczom głowy ![]() Ad.9 Dlaczego? Ad.10 Przy swapie w budę Golfa Mk.2 to ma prawo nie wypalić... Ad.12 No właśnie - to jest sprawa otwarta, chciałbym poznać argumenty za i przeciw 5b/6b. Przeznaczenie auta - szybko na wprost, ale raczej w warunkach ulicznych a nie strikte 1/4. 6b dużo droższe? do której łatwiej o szpere? Ad. 13 Jakieś przykłady? Gdzie szukać wykresów 500+? Najciekawszy, który nalazłem jest z 2004 roku, cyferki 412@6400 i >500Nm na Elfie |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT Ad. 13 Jakieś przykłady? Gdzie szukać wykresów 500+? Najciekawszy, który nalazłem jest z 2004 roku, cyferki 412@6400 i >500Nm na Elfie Raczysz żartować... najciekawszy na tym forum w chwili obecnej jest wykres Rafałka na 63x km w dziale projekty. Proszę, użyj google, jest tego całkiem sporo. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Ja wypowiem się tylko w kwesti cewek itp bo koledzy już naświetlili temat.
Jeśli chodzi o cewki to bezawaryjne cewki były w AQA 150km , AJQ 180km (to samo co aqa), a także w APX (210km) - Cewki Hitachi, najmocniejsze, bezawaryjne, przykrecane na śruby. Osobiście jesli miałbym robić auto pod moce , to brałbym BAM-a z tego wzgledu że wydech, walki adr, fmic, tip, wtryski 550, i dostajesz 290-300km. Natomiast bamow jest malo i sa drogie, wiec najlepiej brać AUQ 180km na szerokopasmowej sondzie. A jak nie to AJQ/AQA. Odradzam AEB i AGU. Najgorsze silniki pod wzgledem osprzetu i elektroniki. Rzeźba w gównie troche. Aczkolwiek seryjnie najlepsza głowica/ kolektor ssacy/ i najgrubsze korby. Pozatym same minusy. Jak planujesz kucie to brałbym AQA/AJQ/AUQ najlepsze opcja pod wzgledem mozliwosci elektroniki/cena. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Moim zdaniem wieksza czesc dobrania osprzetu zalezy od zalozen początkowych. Po pierwsze AUQ wydaje sie najlepszą podstawa. Bez otwierania wystaczy do 330-340KM. Odpowiada czy ma byc kucie i wiecej? Bo od tego zalezy dalszy dobor wtrysków, turbiny, FMIC, wydechu (do takich mocy mozna spokojnie klasc 2,5-2,75 zamiast 3), sprzegla i w dużej mierze rowniez elektroniki.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Poczytaj o moim aucie ( tu i na seat-racing.pl ), zreszta sam pisałes o nim
![]() ![]() Zdrowe AGU + GT28R lub RS wtryski 440 stykaja spokojnie i reszta która daje 330KM -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Tylko od tamtego czasu jak byl artyklul troche pozmienialo sie i z 300 zrobilo sie wlasnie 335
![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
2 agu/aeb najmocniejsze korby Czym sie roznia korbowody AGU od BAM-owskich ,lub APX czy tez APY-ka ? -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
dałem przykład po co sie ropisywac jak kolega siedzi na forum od 2003 i nie widzial wiekszego wyniku niz 420km. a tym bardziej nawet nie raczył użyć "szukaj"
-------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Wtryski 440 spokojnie wystarczą, choć czytałem opinie że 320 z regulatorem 4bar dają 360, co do 300KM styka.
Mam 550 i auto pali jak smok, poniżej 12 ciężko zejść. Na K04 300 nie pęknie, a na GT 28RS będzie jeszcze spory zapas. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
380 na 3 barach nie starczaja do 300KM, wiec jak 360 maja starczyc
![]() -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Oj kolega adams troche fantazjuje.....
1. 300km na seryjnej k04 jest do zrobienia. Setup na 298km ogarnął Witek i nie tylko on. 2. To czy masz wtryski 550 czy 440 to o niczym nie świadczy, a tym bardziej o spalaniu przy normalnej jeździe. Auto wystrojone na różnych wtryskach na ten sam afr będzie paliło to samo. A nawet z tendencją do palenia mniej na 550 jesli bierzemy pod uwage pałowanie, w przpadku gdy 440 są podkrecone do granicy zapetlenia. Przy normalnej jeździe na obu wtryskach auto ma palic tak samo - od czegoś w koncu jest ta sonda lambda right ? 3.Wtryski 360cm3 nie ma opcji żeby starczyły do 300km, seryjne wtryski 380cm wystarczają maks 260 i są zamkniete przy 260km. Wiec na 300km tymbardziej nie starczą. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
1. Naczytałem się na a4-forum i tam to niemożliwe.
2. Dobrze wiedzieć, bo już zastanawiałem się czy nie za duże mam. 3. Dlatego napisałem, że czytałem opinie. Gdzie? a4-forum ![]() Ale spoko, fantazję też dobrze mieć ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
3.Wtryski 360cm3 nie ma opcji żeby starczyły do 300km, seryjne wtryski 380cm wystarczają maks 260 i są zamkniete przy 260km. Wiec na 300km tymbardziej nie starczą. umnie podczas strojenia nawet 280ps było na seryjnych długich niebieskich 380tkach -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 20 August 2011 Skąd: 3Miasto ![]() |
Podczepię się do tematu i zapytam czy pompa paliwa z Audi TT 225KM podejdzie P&P do A4 B6 1.8t AVJ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
umnie podczas strojenia nawet 280ps było na seryjnych długich niebieskich 380tkach Co nie zmienia faktu że 380cm3 @3bary są zamkniete przy 260km. można zrobic na nich i 280km ale co z tego jak od 5000rpm sa już zapetlone. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
1. Naczytałem się na a4-forum i tam to niemożliwe. ![]() Jeździ po Warszawie Golf 2 z silnikiem 1,8T ujętym z Passata B5 - więc da się, jakoś w tym tygodniu będę wiedział na ten temat więcej, choć generalnie usłyszałem, że nigdy nie ma to sensu ekonomicznego, chyba, że bardzo tanio wyrwie się front cut'a. Najważniejsze pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi to : " Na czym to stroić żeby było dobrze i tanio? MS czy VEMS? a może EMU? tutaj nie ukrywam, że mam mętlik całkowity. W co rozwojowo warto przy 20VT zainwestować?". |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:16 |