Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.7 TD opel czy isuzu, Astra G
Honada
post Sun, 16 Jun 2013 - 18:32
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





witam,
mam pytanie odnośnie silników stosowanych w Oplu Astrze. Chcę to w końcu poukladac bo w internecie panuje zamęt w temacie silnika 1.7 TD.

W astrze G stosowano trzy silniki 1.7:

1.7 DT 68KM X17 DTL -produkowany przez Opla a nie przez Isuzu; różnice w stosunku do starego X17 DT Isuzu: dwa wentylatory na chłodnicy cieczy, chłodnica oleju silnikowego.

1.7 DTI 75 KM Y17 DT - wg mnie to produkt Isuzu;

1.7 CDTI 80 KM Z17 DTL - nie wiem czyj, sądze po oznaczeniu L, że Opla.

jest jeszcze silnik

1.7 X17 DT 82 KM- Astra F - silnik Isuzu, bez wtrysku bezpośredniego



dopiszcie proszę jakie są głowice (w X17 DTL jest chyba 16V, w X17 DT 8V, w dwóch pozostałych nie wiem) i inne różnice pomiędzy silnikami (zwłaszcza producent). Czy w CDTI był już common rail?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 16 Jun 2013 - 18:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Paweł#G
post Sun, 16 Jun 2013 - 21:32
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





X17dtl - 8 zaworów, komora wstępna w głowicy.
Silnik wywodzi się z oplowskiego silnika 1.6 z kadetta (blok bliźniaczy do większych benzynowych jednostek), potem rozwiercono go do 1.7 i trafił do Astry F jako wersja wolnossąca i wersja turbodoładowana (garrett 1544 i pompa VE 9mm prawie jak w golfie II ). W astrze f dostał też mniejsze sprzęgło mniejszą skrzynie biegów. W astrze G w tym silniku wymieniono pompę na sterowaną elektrycznie, dorzucono komputer i chyba zmieniono wtryskiwacze. Silnik ten nie ma chyba nic wspólnego z Z17dtl i Y17dtl.

Trochę info do przeszukania (moce, skoki tłoka, zawory) :
opel.autokit.com
opel-infos.de
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 17 Jun 2013 - 20:50
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





dorzucę coś na temat X17DTL bo mam go w rodzinie od ponad 7lata w budzie astry F... Silnik od podstaw zrobiony przez opla nie będę powielał wcześniejszego postu powiem tylko tyle że blok ma podobny jak C20NE i wywodzi się z tej rodziny w takim stopniu że nawet wałek rozrządu na 99% bedzie pasował do C20NE tylko jest dużo łagodniejszy chyba najłagodniejszy z starych big blocków opla(tu można by po kosztach przetestować wałek od NE) korbowody ma bardzo podobne ale sporo masywniejsze niż nawet C20XE lub C20LET do benzyniaków można by pomyśleć na korbami z diesla) dalej pompa tu niestety na 99% jest 8mm dodatkowo blokowana boost pinem który nie zwiększa dawki , silnik ma chłodnice oleju i podstawę z termostatem pod filtrem oleju co czyni go jednostką dosyć odporna na gotowanie oleju jednak pamiętaj że przy podkręceniu pompy temperatura cieczy rośnie momentalnie po dwóch ostrych startach więc układ cieczy super nie jest ale bez tragedii....

Wg mnie jednostka bardzo pancerna i bądź co bądź udana pod wzgledem możliwości tuningu i perspektyw... U mnie astra F z tym silnikiem po zmianie doładowania na 1bar z 0.4bra i zamontowaniu boost pina z golfa i delikatnym ruszeniem dawki robi ok 11sek do setki co przy seryjnych 18sek jest przepaścią i bardzo zbliża ja do astry F z c20ne...

Przepis na mocnego X17DTL jest prosty i dosyć tani pompa na bebechach z TDI czyli 10mm z porządna falą i gov modem aby go zakręcić do 6tyś efektywnie, turbina K24 i doładowanie 2bary, IC z sprintera, może wtryski od golfa 1.6D, dla eksperymentu wałek z c20ne lub nawet 18E...niestety sprzęgło i skrzynia pochodzi z small blocka więc trzeba będzie się rozejrzeć za F18 zamiast F13 i mocniejsze sprzęgło... całość dotyczy również astry G cały zabieg sprowadza sie do wrzucenia mechanicznej pompy, linki od gazu i jazda ten silnik niczym się nie różni...

Przypomne że literka L na koncu oznaczenia oznacza dławiona moc pod niższe opłaty na rynku niemieckim a dodatkowo EGR i turbina umożliwiają spełnienie norm spalin z 94 roku co jest lepszym wynikiem niż C20XE;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Tue, 18 Jun 2013 - 14:51
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Pompa wtryskowa w astrze F 1.7dtl to Bosch 0460494372 = 9mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Wed, 19 Jun 2013 - 06:51
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





a ten silnik 1.7 CDTI 80KM? to już common rail ? na bazie Isuzu czy opla?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RALF
post Tue, 25 Jun 2013 - 16:12
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: WGM





ja mam służbową astrę G z 1.7 CDTI ( podobno silnik isuzu ) 59 KW = 80 KM
Silnik Pancerny , rok prod. 07 najechane 400 tyś , w silniku wymieniony jedynie wąż od chłodnicy, ew. drobne problemy z elekryką . a auto nigdy lekko nie miało. turbo od początku to samo ( nie wymieniane, nei regenerowane), usczezlka pod głowicą od nowości ta sama, nie bierze oleju między przeglądami serwisowymi. mam zamiar nim jeździć do 500 tyś , zobaczymy czy się uda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:45