Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.6TD turbo nie pompuje
tom cio
post Mon, 21 Dec 2015 - 14:52
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Witam, zakładam temat na prośbę kolegi, mianowicie zeswapował 1.6td do VW golf mk2, silnik przed włożeniem przeszedł mały remont (nowe uszczelniacze, uszczelki, UPG, rozrząd itd). Problem polega na tym, że turbosprężarka za nic nie chce nadmuchać powyżej 0,8-0,9bara i dzieje się to dopiero w okolicach 3tyś rpm dla kkk k14 (dla T3 przy 4 tyś rpm). Dotychczas wymieniliśmy turbo (było T3, jest kkk k14 obie sprawne), ominęliśmy FMIC, wymienione ponownie uszczelki kolektorów, podmieniona pompa paliwa na inną. Rozrząd ustawiony dobrze, kąt wtrysku ustawiony z zegarem, pali na dotyk, ładnie pracuje. WG w obu turbinach zamknięte, podkręcanie dawki powoduje tylko większe dymienie i może trochę szybciej turbo wstaje. Ktoś podsunie jeszcze jakieś pomysły? Kolega myśli jeszcze podmienić wtryski, ale nie wiem czy będzie to miało związek z problemem. Dodam że wskaźnik boost na pewno dobry bo u mnie pokazuje bez problemu 1.7b.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Dec 2015 - 14:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
@agresja
post Wed, 23 Dec 2015 - 18:22
Post #2


User
Dołączył: Mon, 26 May 2014





katalizator i tłumik drożny?


--------------------
MB C117 & ToyTota CT190
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Thu, 24 Dec 2015 - 00:53
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Katalizatora nie ma, wydech był rozpinany pod autem przed tłumikami (było samo DP i 70cm rury pod autem) i żadnych efektów. Po świętach pewnie sprawdzimy te wtryski bo już nic do głowy nie przychodzi. Może jakoś ciśnienie uciekać gumkami na zaworach? Chociaż wtedy z odmy pewnie by pluł olejem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
@agresja
post Thu, 24 Dec 2015 - 10:02
Post #4


User
Dołączył: Mon, 26 May 2014





a może opóźnij deczko kąt, często pomaga to by wcześnie zbudować boost.
LDA i bost pin w pompie OK? może w obu pompach jest coś skopane?


--------------------
MB C117 & ToyTota CT190
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Thu, 24 Dec 2015 - 10:14
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Kątem też już próbowaliśmy mieszać w różne strony bez skutku. Jedna pompa jest z lda i membranka ok, pin obracany na większe wycięcie, na mniejsze też i nic. Druga pompa jest eco i na obydwóch jest to samo niestety. Dla porównania u mnie w 100% seryjnym silniku na eco pompie turbo wstaje jak należy więc to też nie wina tego że pompa bez lda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Thu, 24 Dec 2015 - 10:54
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Tak myślałem jeszcze... sprawdź zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 24 Dec 2015 - 11:34
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Może gdzieś wydmuchało uszczelkę w niewidocznym miejscu pod którymś z kolektorów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Thu, 24 Dec 2015 - 12:40
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Sprawdź ten zawór na ssacym jak miałem sb to tam się jakaś sprężyne blokowało bo więcej niż 0,8bara nie dmuchniesz. Czym regulujesz boost?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Thu, 24 Dec 2015 - 13:27
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Tu jest kolektor z 1v i nie ma tego zaworu w kolektorze, uszczelki jak pisałem już drugi raz wymienione z nowych na nowe wink.gif Jedynie gdzie jest nieszczelność to przy łączeniu wahliwym na downpipe ale to już za turbosprężarką. Boost w tej kkk k14 regulujemy śrubą na wastegate.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Fri, 25 Dec 2015 - 18:46
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Zaloz boost controller, ja nie byłem w stanie zbudowac cisnienia samym wastegate za to dymu było co nie miara. Z tym gadżetem dmuchalem 1,8 bara na t3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sat, 26 Dec 2015 - 15:12
Post #11


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Kto mówi że na sztandze WG reguluje się boostem? Takim kręceniem góra 0,1bar możemy pocyganić. Wymiana gruszki bądź MBC.

Niech kolega wypnie wężyk od gruszki WG i jazda próbna. Tylko ostrożnie z jazdą i tylko na chwilę żeby nie zabić turbiny a się potwierdzi czy problem jest po stronie turbo/WG czy silnika.
A skoro jest mowa że za późno wstaje to czy klapka WG szczelnie i silnie się domyka? Wystarczy drobna szczelinka, zadzior czy niedomknięcie na 0,2mm i mamy problemy.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:00
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





MichalST akurat w tym modelu turbo właśnie śrubą w wg reguluje się boostem, u mnie bez żadnych mbc podkręcone do 1.7b problem występuje na dwóch sprawnych turbosprężarkach, które wcześniej chodziły jak należy. Poza tym wężyk od wg jest całkiem odłączony i otwór do po nim został zaślepiony więc wg wogóle się nie otwiera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 04 Jan 2016 - 22:36
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Już tak myśle a może wina rozrządu jakiś klin nie jest scięty może wałek jest jakiś inny zbyt długie współotwarcie i bost przelatuje ale to tylko spekulacje
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:50