![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Witam, zakładam temat na prośbę kolegi, mianowicie zeswapował 1.6td do VW golf mk2, silnik przed włożeniem przeszedł mały remont (nowe uszczelniacze, uszczelki, UPG, rozrząd itd). Problem polega na tym, że turbosprężarka za nic nie chce nadmuchać powyżej 0,8-0,9bara i dzieje się to dopiero w okolicach 3tyś rpm dla kkk k14 (dla T3 przy 4 tyś rpm). Dotychczas wymieniliśmy turbo (było T3, jest kkk k14 obie sprawne), ominęliśmy FMIC, wymienione ponownie uszczelki kolektorów, podmieniona pompa paliwa na inną. Rozrząd ustawiony dobrze, kąt wtrysku ustawiony z zegarem, pali na dotyk, ładnie pracuje. WG w obu turbinach zamknięte, podkręcanie dawki powoduje tylko większe dymienie i może trochę szybciej turbo wstaje. Ktoś podsunie jeszcze jakieś pomysły? Kolega myśli jeszcze podmienić wtryski, ale nie wiem czy będzie to miało związek z problemem. Dodam że wskaźnik boost na pewno dobry bo u mnie pokazuje bez problemu 1.7b.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 26 May 2014 ![]() |
katalizator i tłumik drożny?
-------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Katalizatora nie ma, wydech był rozpinany pod autem przed tłumikami (było samo DP i 70cm rury pod autem) i żadnych efektów. Po świętach pewnie sprawdzimy te wtryski bo już nic do głowy nie przychodzi. Może jakoś ciśnienie uciekać gumkami na zaworach? Chociaż wtedy z odmy pewnie by pluł olejem.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 26 May 2014 ![]() |
a może opóźnij deczko kąt, często pomaga to by wcześnie zbudować boost.
LDA i bost pin w pompie OK? może w obu pompach jest coś skopane? -------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Kątem też już próbowaliśmy mieszać w różne strony bez skutku. Jedna pompa jest z lda i membranka ok, pin obracany na większe wycięcie, na mniejsze też i nic. Druga pompa jest eco i na obydwóch jest to samo niestety. Dla porównania u mnie w 100% seryjnym silniku na eco pompie turbo wstaje jak należy więc to też nie wina tego że pompa bez lda.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Tak myślałem jeszcze... sprawdź zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Może gdzieś wydmuchało uszczelkę w niewidocznym miejscu pod którymś z kolektorów.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Sprawdź ten zawór na ssacym jak miałem sb to tam się jakaś sprężyne blokowało bo więcej niż 0,8bara nie dmuchniesz. Czym regulujesz boost?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Tu jest kolektor z 1v i nie ma tego zaworu w kolektorze, uszczelki jak pisałem już drugi raz wymienione z nowych na nowe
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Zaloz boost controller, ja nie byłem w stanie zbudowac cisnienia samym wastegate za to dymu było co nie miara. Z tym gadżetem dmuchalem 1,8 bara na t3.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Kto mówi że na sztandze WG reguluje się boostem? Takim kręceniem góra 0,1bar możemy pocyganić. Wymiana gruszki bądź MBC.
Niech kolega wypnie wężyk od gruszki WG i jazda próbna. Tylko ostrożnie z jazdą i tylko na chwilę żeby nie zabić turbiny a się potwierdzi czy problem jest po stronie turbo/WG czy silnika. A skoro jest mowa że za późno wstaje to czy klapka WG szczelnie i silnie się domyka? Wystarczy drobna szczelinka, zadzior czy niedomknięcie na 0,2mm i mamy problemy. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
MichalST akurat w tym modelu turbo właśnie śrubą w wg reguluje się boostem, u mnie bez żadnych mbc podkręcone do 1.7b problem występuje na dwóch sprawnych turbosprężarkach, które wcześniej chodziły jak należy. Poza tym wężyk od wg jest całkiem odłączony i otwór do po nim został zaślepiony więc wg wogóle się nie otwiera.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Już tak myśle a może wina rozrządu jakiś klin nie jest scięty może wałek jest jakiś inny zbyt długie współotwarcie i bost przelatuje ale to tylko spekulacje
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:50 |