Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.6 td jakie turbo
bodeka
post Fri, 24 Oct 2014 - 10:53
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 04 January 2014





Czesc!
Robie samuraja do rajdow, jest w nim zapodany silnik 1.6td SB na mechanicznej pompie. Siedzi na nim teraz garret T2.

1. Chcialbym uzyskac max 120-130 koni przy jak najmniejszym lagu.
Mam oczywiscie zainstalowany duzy FMIC, dorobie do tego wydech itp. Musi byc zachowany brak elektryki/elektroniki. Pompe wiem ze musze przerobic.
Jakie turbo najlepiej zainstalowac ? Raczej z uzywek w okolicy ~500 zeta.

I pytania nie na racingforum ale na serwisStarychKibli.pl, ale moze akurat ktos przypadkiem cos podpowie smile.gif
2. silniku jest taka przypadlosc, ze wyglada jakby wycinalo pasek po stronie zewnetrznej. Pewnosci nei mam, bo wyglada jakby ktos na tym pasku przejechal ze 200 tys.
Kolo wałka rozrzadu , pompy, wal korbowy sa w jednej plaszczyznie. Koło posrednie (to które nie ma naciec na zeby) - jest cofniete troche w strone silnika - ze 3 mm. Czy tak moze byc, czy jest to jakis ewidentny zonk.
3. napinacze rozrzadu maja rozne odsadzenie w zaleznosci od producenta - roznice 2-3 mm. Mam trzy rozne - stary i dwa nowe - i niby do tego samego motoru a kazdy inny. Olac czy sie doktoryzowac ? Na razie zapodalem taki, ktory byl najbardziej w plaszczyznie z kołami na oko.



Z gory dzieki za pomoc

Bodek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 24 Oct 2014 - 10:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fighter001
post Fri, 24 Oct 2014 - 18:04
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Turbo P&P K24 z golfa II. Co do paska to sprawdź obudowy rozrządu, a jak są ok to sprawdź w trakcie pracy czy któreś kolo się nie gibie. Z tego motoru na porządnej pompie można wycisnąć spokojnie 170KM ale dymu co nie miara
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tabakiero
post Sat, 25 Oct 2014 - 13:47
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 16 October 2013





Ewentualnie garrett t3 podchodzi bez rzeźby.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sat, 25 Oct 2014 - 15:30
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Na forach golfowych widziałem VNT na mechanicznej gruszce nadcisniniowej bodaj od alfy... Do tego pompa na gratach od TDI i możesz mieć problem z pękającym wałem jak przesadzisz z koksem;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Sat, 25 Oct 2014 - 23:22
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





garrett T3 strasznie późno wstaje wink.gif
na vw forum jest dużo projektów wiec tam popytaj wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sun, 26 Oct 2014 - 21:58
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Jeździłem dość długo na vnt20, szło to jak porypane, tylko sterowanie miałem dość skomplikowane bo zrobiony moduł na bazie mapsensora i zaworka n75. Po dobrym ustawieniu ogranicznika i gruszki była rewelacja...


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Mon, 27 Oct 2014 - 05:39
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





Jak chcesz żeby turbo szybko wstawało i miało małego laga wstaw gt15 90573533 powinno spokojnie wystarczyć na twoje potrzeby a i same turbo w fajnym stanie da sie wyrwać za 250-400pln.
Podstawowa zaleta to to że pasuje bez przeróbek na kolektor z silnika 1.9 tdi 1z
Do tego pompa na gróbym wałku ,tłokorozdzielacz 10mm, ściągnięta odcinka z obrotów i będziesz maił te 130km chociaż w twoim przypadku niut jest dużo bardziej pożądany do sprawnej jazdy w terenie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodeka
post Mon, 27 Oct 2014 - 11:02
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 04 January 2014





Kupilem K24, wedle wykresow z tego silnika z tym turbem powinno jechac od 2500-2700, wiec powinno byc akceptowalne - zobaczymy. Jakby jeszcze krecic ten silnik do 5500- 6000 to juz wogole bylaby rewelacja.

Jak stwierdze ze za duzy lag, to sprobuje cos bardziej nowoczesnego zapodac.

Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Mon, 27 Oct 2014 - 17:04
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Ja miałem w tym silniku K24 i wstawało jakoś od 2700 ale wcześniej zadyma nie mala się dzieje, tylko ze był duży ic i silnik był w audi wiec dużo rur. Kreci się do 6300. Dobre turbo i podchodzi bez rzeźby tylko pompa musi być dobra do tego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
casej
post Mon, 27 Oct 2014 - 22:48
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2012





mam do sprzedania pompę na głowiczce 11mm z transita. składał Arwam z forum Vw . tylko że to miałem to w oplu 1.7 tD isuzu, ale graty z mojej pompy podejdą do Twojej wink.gif
oddam za grosze ;)pisz Pw jak coś
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Tue, 28 Oct 2014 - 09:31
Post #11


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





chciałes turbo o mnieszym lagu niz t2 a kupiłes k24 ? chyba cos ci sie pomyliło....
to turbo rozpedza sie jak wóz z węglem.....
t2 ww miare dobrze podlane paliwem spokojnie rusza od 1500 rpm a przy 2200 walnie 1,2 bar
odpowiednik t2 bez popapranych chłodzen wodnych to k14
a k14 jest kilka typów w pasku b3 sb miałem na orginalnym wiekszym kole kompresji niz w golfie lepiej wstawało i lepiej dmuchało od t2
na moce jakie chcesz osiagnac w sam raz ale juz po ptokach skoro zanabyłes k 24
t3 to zupełny prehistoryk wystarczyło mi na moze 10 przejazdów na max z lagiem pod 3000 rpm masakra.wirnik wazy z pół kilo
do auta typu samuraj potrzeba momentu obrotowego czyli max bosta przy 2000 rpm nie mocy przy 4500 bo opory toczenia stawiane przez kołą i mosty nei pozwola na szybka zmiene predkosci obrotowej silnika a co za tym idzie wykozystania mocy
sprzegło jesli ori 210mm umze raz dwa
zanim to zmaontujesz podnies głowice i zrób jej remont + stal uszczelka bo gwrarantuje ze jak zagrzejesz pare razy motor na ful stara azbestową uszczelke dmuchnie w trymiga a koksowanie niesprawnego na 100% silnika nei dosc ze nei da oczelkiwanego efektu to jeszcze go dobije
1.9 aaz byłby wiele lepszym wyborem mocniejszy dół .
wiekszy potecjał momentu obrotowego dobrze zrobiony tak totrafi sie ruszac choc nei za długo bo korby tdi pootrzebne ....

https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4



Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodeka
post Tue, 28 Oct 2014 - 11:48
Post #12


Rookie
Dołączył: Sat, 04 January 2014





CYTAT(ciepek @ Tue, 28 Oct 2014 - 09:31) *
chciałes turbo o mnieszym lagu niz t2 a kupiłes k24 ? chyba cos ci sie pomyliło....
to turbo rozpedza sie jak wóz z węglem.....
t2 ww miare dobrze podlane paliwem spokojnie rusza od 1500 rpm a przy 2200 walnie 1,2 bar
odpowiednik t2 bez popapranych chłodzen wodnych to k14
a k14 jest kilka typów w pasku b3 sb miałem na orginalnym wiekszym kole kompresji niz w golfie lepiej wstawało i lepiej dmuchało od t2
na moce jakie chcesz osiagnac w sam raz ale juz po ptokach skoro zanabyłes k 24
t3 to zupełny prehistoryk wystarczyło mi na moze 10 przejazdów na max z lagiem pod 3000 rpm masakra.wirnik wazy z pół kilo
do auta typu samuraj potrzeba momentu obrotowego czyli max bosta przy 2000 rpm nie mocy przy 4500 bo opory toczenia stawiane przez kołą i mosty nei pozwola na szybka zmiene predkosci obrotowej silnika a co za tym idzie wykozystania mocy
sprzegło jesli ori 210mm umze raz dwa
zanim to zmaontujesz podnies głowice i zrób jej remont + stal uszczelka bo gwrarantuje ze jak zagrzejesz pare razy motor na ful stara azbestową uszczelke dmuchnie w trymiga a koksowanie niesprawnego na 100% silnika nei dosc ze nei da oczelkiwanego efektu to jeszcze go dobije
1.9 aaz byłby wiele lepszym wyborem mocniejszy dół .
wiekszy potecjał momentu obrotowego dobrze zrobiony tak totrafi sie ruszac choc nei za długo bo korby tdi pootrzebne ....

https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4



1. Chcialem cos wiekszego niz T2. Na T2 to jezdzi niewiele lepiej od ori silnika - poracha.
2. Mam znienione przelozenia w mostach na 4.8 i w reduktorze na 4.16, wiec charakterystyka bardziej benzynowa jest ok, nie musi jechac od 1000 obrotow.
3. Sprzeglo spiek jest zapodane.
4. Jest duzo innych modyfikacji (nowe pochwy mostow, wzmocnienie obudowy reduktora, inne wały napedowe itp itd).
5. Silnik jest na probe, jak wybuchnie to wisi mi to centralnie. Jak stwierdze ze fajnie sie jezdzi dizlem to pewnie sobie zrobie jakis dobry silnik zamiast starego kibla - na razie chce miec wniosek.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Tue, 28 Oct 2014 - 12:16
Post #13


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





CYTAT(bodeka @ Tue, 28 Oct 2014 - 11:48) *
1. Chcialem cos wiekszego niz T2. Na T2 to jezdzi niewiele lepiej od ori silnika - poracha.
2. Mam znienione przelozenia w mostach na 4.8 i w reduktorze na 4.16, wiec charakterystyka bardziej benzynowa jest ok, nie musi jechac od 1000 obrotow.
3. Sprzeglo spiek jest zapodane.
4. Jest duzo innych modyfikacji (nowe pochwy mostow, wzmocnienie obudowy reduktora, inne wały napedowe itp itd).
5. Silnik jest na probe, jak wybuchnie to wisi mi to centralnie. Jak stwierdze ze fajnie sie jezdzi dizlem to pewnie sobie zrobie jakis dobry silnik zamiast starego kibla - na razie chce miec wniosek.


ja mam zmotana vitare a wiec wersje demo samiego ;-) ale chyba temat nie na ten dzial ;-)
na t2 auto potrafi wymiatac piekniscie .samo ładowanie to tylo czastka tuningu
1,6 ma krótkie wykorbienia wału i chcac by ten silnik robił robote trzeba go krecic wysoko z rpm bo jak sie popchnie na dole niuton to wyłamie podpory wału -tematy przerabiane na forum vw
moze nie na 1,2 bar ale 1,7 bar przy 2500 pogieło mi 1,9 td na ori korbach
silnik tak jak pisałem przygrzejezz 10x mocniej i zagotuje wode i wypluje uszczelke która raz ze ma 25 lat a 2 ze jest z gównolitu zrobiona
mnie pekła głowica + uszczelka wypluta + turbo t3 w komplecie wsjo sie wysypało a i sprzegło ;-)
na próbe pewnie mozna ale szkoda kasy w spiek pakowac jak na sprzegle 230mm z tdi za 50-100 zł latałbys do oporu a spiek do tego ciochra zamach i docisk no i koszty niewspólmierne bo wieksze niz sam silnik ;-)
jedyna zaleta diesla to moment na dole i ekonomika i to trzeba wykozystac
w teren to mega super sprawa bo jak błoto chyci to potrafi zdusic benzyne a z dieslem inna jest rozmowa
wepchnij serie sb wez kluczyk + srubokret podnies dawki i ładowanie wsłuchaj sie w timing i ustaw jak trza
100 ps masz z marszu o ile silnik juz nie wyziewa ducha .
potem aaz z korbami tdi i modami na 150ps i 400nm i masz mega niezajebliwa maszyne w kazde ciapsko i nei tylko

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodeka
post Tue, 28 Oct 2014 - 13:50
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 04 January 2014





CYTAT(ciepek @ Tue, 28 Oct 2014 - 12:16) *
ja mam zmotana vitare a wiec wersje demo samiego ;-) ale chyba temat nie na ten dzial ;-)
na t2 auto potrafi wymiatac piekniscie .samo ładowanie to tylo czastka tuningu
1,6 ma krótkie wykorbienia wału i chcac by ten silnik robił robote trzeba go krecic wysoko z rpm bo jak sie popchnie na dole niuton to wyłamie podpory wału -tematy przerabiane na forum vw
moze nie na 1,2 bar ale 1,7 bar przy 2500 pogieło mi 1,9 td na ori korbach
silnik tak jak pisałem przygrzejezz 10x mocniej i zagotuje wode i wypluje uszczelke która raz ze ma 25 lat a 2 ze jest z gównolitu zrobiona
mnie pekła głowica + uszczelka wypluta + turbo t3 w komplecie wsjo sie wysypało a i sprzegło ;-)
na próbe pewnie mozna ale szkoda kasy w spiek pakowac jak na sprzegle 230mm z tdi za 50-100 zł latałbys do oporu a spiek do tego ciochra zamach i docisk no i koszty niewspólmierne bo wieksze niz sam silnik ;-)
jedyna zaleta diesla to moment na dole i ekonomika i to trzeba wykozystac
w teren to mega super sprawa bo jak błoto chyci to potrafi zdusic benzyne a z dieslem inna jest rozmowa
wepchnij serie sb wez kluczyk + srubokret podnies dawki i ładowanie wsłuchaj sie w timing i ustaw jak trza
100 ps masz z marszu o ile silnik juz nie wyziewa ducha .
potem aaz z korbami tdi i modami na 150ps i 400nm i masz mega niezajebliwa maszyne w kazde ciapsko i nei tylko



Mam sb, zrobilem to co mowisz smile.gif, bylo lepiej, ale za malo.
Na mechaniku dobrze zwija line z kreceniem kolami, ale juz na trojce - mechanik z kolami - zdycha.

Chcialem diesla - zeby nie miec stresa ze koniecznie trzeba maske wynurzyc z wody - bo zdechnie. A jezeli jezdzisz cos w rajdach to dobrze wiesZ - teraz to albo benzyna z cewkami na swiecach dobrze uszczelnionymi, albo diesel.

Wiec pozyjemy, zobaczymy.




Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Tue, 28 Oct 2014 - 21:00
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





ciepek auto z tego linka jest/było twoje? Podaj bliższą specyfikację bo muszę przyznać że naprawdę daje radę! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Wed, 29 Oct 2014 - 08:00
Post #16


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





auto moje .silnik po ok 500km upalanki wyzionoł ducha .pogioł korby . slik mozna powiedziec bokiem mu wyszedł ;-)
w skrócie
blok seria aaz (ale koniecznie trzeba korby tdi zadac ) głowica remont i porting ,wydech fi 70 turbo wg mitsubischi 2,5 td,wtryski merc 3,0 td,pompa mojej konstrukcji 9/11mm na najgorszej mozliwej fali de 185 dolot wiekszy ,duzy centralny intercooler
po któryms tam nieudanym pomiarze wyszło 187 ps przy 3500rpm i ponad 400nm od 2200 góra rpm słaba z uwagi na zła fale ale doł rpm robi masakre . silnik ciagnoł do 2000 rpm jak v6 tdi
tdi jezdzi mi teraz duzo lepiej szczególnie na górze ale brakło czasu na konkretne pomiary bo ciagle były kłopoty techniczne z elektryka i kevlarem

Bodeka mógłbys na meila jakies fotki z montazu silnika zapodac ? wieszz czy do vitki tez by to upchał ? czy moze jestes na forum suzuki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Wed, 29 Oct 2014 - 11:30
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





w 2008 roku montowałem Holset HX27 do 1.6 SB, tu troche fotek

http://vrservice.pl/vw/2008/MKIITDzaprzal/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Wed, 29 Oct 2014 - 11:52
Post #18


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





widziałem swego czasu temat na forum vw wszyscy sie zachwycali ....
nei to zebym sie czepiał ale wyszła charakterystyka słabej albo zepsutej turbobenzyny
to auto nie jedzie do 3000 rpm wogóle i po 4000 tez tylko sie kreci bez zadnego przyrostu a chyab nie o to chodzi
zakres efektywnej pracy silnika to przedział max 2000 rpm
efekt zle dobranego turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Wed, 29 Oct 2014 - 11:55
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(ciepek @ Wed, 29 Oct 2014 - 11:52) *
widziałem swego czasu temat na forum vw wszyscy sie zachwycali ....
nei to zebym sie czepiał ale wyszła charakterystyka słabej albo zepsutej turbobenzyny
to auto nie jedzie do 3000 rpm wogóle i po 4000 tez tylko sie kreci bez zadnego przyrostu a chyab nie o to chodzi
zakres efektywnej pracy silnika to przedział max 2000 rpm
efekt zle dobranego turbo



to było w 2008 roku i jak na swoje czasy to objezdzalo niejednego ASZ-zeta po sofcie, nie zapominajmy ze to tylko 1,6 z duzą spręzarką bez zmiennej geometrii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciepek
post Wed, 29 Oct 2014 - 13:42
Post #20


User
Dołączył: Tue, 10 June 2014





golfy 2 sa lekkie ale zle sie czyms takim jezdzi
umnie tdi vp rusza konkretnie od 2000 a jest sporo mocniejsze od td (na górze)ale i tak td lepiej sie zbierało bo cały ciag siedział na dole dzieki temu reakcja na gaz była natychmiastowa co widac na filmie

asz nawet sknocony zapewnia nieporównywalnie przyjemniejsza jazde a ponad 300 ps i 500nm to jak wiesz tez nie problem bo jezdzi taki nie jeden w pl wiec co do tego to miałbym inne zdanie
momentu 1,6 nei wygeneruje a wiec zdolnac przyspieszenia jest mała . z 10 lat tym jezdziłem to cos tam wiem .
panewki dolne obróci i wyłamie bo wykorbienia nie ma dobrego na wale a siła zamiast przekładac sie na moment pcha w dół na krótkim ramieniu czego skutkiem jest to co napisałem i niejedna osoba doswiadczyła
charakterystyka z ciezarowym turbo jest taka
nie jedzie nie jedzie nagle łup przy 3500 jedzie i za chwile koniec obrotów wyje a nei rozpedza samochodu bo moment sladowy

tu elastycznosc mojego aaz z turbo wg
2200 rpm 5 bieg i 1,7 bar !
w tdi nei mam szans by tak uruchomic turbo wg

https://www.youtube.com/watch?v=rC-yPL9_-Dc...eature=youtu.be

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 11:52