![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 January 2014 ![]() |
Czesc!
Robie samuraja do rajdow, jest w nim zapodany silnik 1.6td SB na mechanicznej pompie. Siedzi na nim teraz garret T2. 1. Chcialbym uzyskac max 120-130 koni przy jak najmniejszym lagu. Mam oczywiscie zainstalowany duzy FMIC, dorobie do tego wydech itp. Musi byc zachowany brak elektryki/elektroniki. Pompe wiem ze musze przerobic. Jakie turbo najlepiej zainstalowac ? Raczej z uzywek w okolicy ~500 zeta. I pytania nie na racingforum ale na serwisStarychKibli.pl, ale moze akurat ktos przypadkiem cos podpowie ![]() 2. silniku jest taka przypadlosc, ze wyglada jakby wycinalo pasek po stronie zewnetrznej. Pewnosci nei mam, bo wyglada jakby ktos na tym pasku przejechal ze 200 tys. Kolo wałka rozrzadu , pompy, wal korbowy sa w jednej plaszczyznie. Koło posrednie (to które nie ma naciec na zeby) - jest cofniete troche w strone silnika - ze 3 mm. Czy tak moze byc, czy jest to jakis ewidentny zonk. 3. napinacze rozrzadu maja rozne odsadzenie w zaleznosci od producenta - roznice 2-3 mm. Mam trzy rozne - stary i dwa nowe - i niby do tego samego motoru a kazdy inny. Olac czy sie doktoryzowac ? Na razie zapodalem taki, ktory byl najbardziej w plaszczyznie z kołami na oko. Z gory dzieki za pomoc Bodek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Turbo P&P K24 z golfa II. Co do paska to sprawdź obudowy rozrządu, a jak są ok to sprawdź w trakcie pracy czy któreś kolo się nie gibie. Z tego motoru na porządnej pompie można wycisnąć spokojnie 170KM ale dymu co nie miara
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 October 2013 ![]() |
Ewentualnie garrett t3 podchodzi bez rzeźby.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Na forach golfowych widziałem VNT na mechanicznej gruszce nadcisniniowej bodaj od alfy... Do tego pompa na gratach od TDI i możesz mieć problem z pękającym wałem jak przesadzisz z koksem;p
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
garrett T3 strasznie późno wstaje
![]() na vw forum jest dużo projektów wiec tam popytaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Jeździłem dość długo na vnt20, szło to jak porypane, tylko sterowanie miałem dość skomplikowane bo zrobiony moduł na bazie mapsensora i zaworka n75. Po dobrym ustawieniu ogranicznika i gruszki była rewelacja...
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Jak chcesz żeby turbo szybko wstawało i miało małego laga wstaw gt15 90573533 powinno spokojnie wystarczyć na twoje potrzeby a i same turbo w fajnym stanie da sie wyrwać za 250-400pln.
Podstawowa zaleta to to że pasuje bez przeróbek na kolektor z silnika 1.9 tdi 1z Do tego pompa na gróbym wałku ,tłokorozdzielacz 10mm, ściągnięta odcinka z obrotów i będziesz maił te 130km chociaż w twoim przypadku niut jest dużo bardziej pożądany do sprawnej jazdy w terenie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 January 2014 ![]() |
Kupilem K24, wedle wykresow z tego silnika z tym turbem powinno jechac od 2500-2700, wiec powinno byc akceptowalne - zobaczymy. Jakby jeszcze krecic ten silnik do 5500- 6000 to juz wogole bylaby rewelacja.
Jak stwierdze ze za duzy lag, to sprobuje cos bardziej nowoczesnego zapodac. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Ja miałem w tym silniku K24 i wstawało jakoś od 2700 ale wcześniej zadyma nie mala się dzieje, tylko ze był duży ic i silnik był w audi wiec dużo rur. Kreci się do 6300. Dobre turbo i podchodzi bez rzeźby tylko pompa musi być dobra do tego.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 08 June 2012 ![]() |
mam do sprzedania pompę na głowiczce 11mm z transita. składał Arwam z forum Vw . tylko że to miałem to w oplu 1.7 tD isuzu, ale graty z mojej pompy podejdą do Twojej
![]() oddam za grosze ;)pisz Pw jak coś |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
chciałes turbo o mnieszym lagu niz t2 a kupiłes k24 ? chyba cos ci sie pomyliło....
to turbo rozpedza sie jak wóz z węglem..... t2 ww miare dobrze podlane paliwem spokojnie rusza od 1500 rpm a przy 2200 walnie 1,2 bar odpowiednik t2 bez popapranych chłodzen wodnych to k14 a k14 jest kilka typów w pasku b3 sb miałem na orginalnym wiekszym kole kompresji niz w golfie lepiej wstawało i lepiej dmuchało od t2 na moce jakie chcesz osiagnac w sam raz ale juz po ptokach skoro zanabyłes k 24 t3 to zupełny prehistoryk wystarczyło mi na moze 10 przejazdów na max z lagiem pod 3000 rpm masakra.wirnik wazy z pół kilo do auta typu samuraj potrzeba momentu obrotowego czyli max bosta przy 2000 rpm nie mocy przy 4500 bo opory toczenia stawiane przez kołą i mosty nei pozwola na szybka zmiene predkosci obrotowej silnika a co za tym idzie wykozystania mocy sprzegło jesli ori 210mm umze raz dwa zanim to zmaontujesz podnies głowice i zrób jej remont + stal uszczelka bo gwrarantuje ze jak zagrzejesz pare razy motor na ful stara azbestową uszczelke dmuchnie w trymiga a koksowanie niesprawnego na 100% silnika nei dosc ze nei da oczelkiwanego efektu to jeszcze go dobije 1.9 aaz byłby wiele lepszym wyborem mocniejszy dół . wiekszy potecjał momentu obrotowego dobrze zrobiony tak totrafi sie ruszac choc nei za długo bo korby tdi pootrzebne .... https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 January 2014 ![]() |
chciałes turbo o mnieszym lagu niz t2 a kupiłes k24 ? chyba cos ci sie pomyliło.... to turbo rozpedza sie jak wóz z węglem..... t2 ww miare dobrze podlane paliwem spokojnie rusza od 1500 rpm a przy 2200 walnie 1,2 bar odpowiednik t2 bez popapranych chłodzen wodnych to k14 a k14 jest kilka typów w pasku b3 sb miałem na orginalnym wiekszym kole kompresji niz w golfie lepiej wstawało i lepiej dmuchało od t2 na moce jakie chcesz osiagnac w sam raz ale juz po ptokach skoro zanabyłes k 24 t3 to zupełny prehistoryk wystarczyło mi na moze 10 przejazdów na max z lagiem pod 3000 rpm masakra.wirnik wazy z pół kilo do auta typu samuraj potrzeba momentu obrotowego czyli max bosta przy 2000 rpm nie mocy przy 4500 bo opory toczenia stawiane przez kołą i mosty nei pozwola na szybka zmiene predkosci obrotowej silnika a co za tym idzie wykozystania mocy sprzegło jesli ori 210mm umze raz dwa zanim to zmaontujesz podnies głowice i zrób jej remont + stal uszczelka bo gwrarantuje ze jak zagrzejesz pare razy motor na ful stara azbestową uszczelke dmuchnie w trymiga a koksowanie niesprawnego na 100% silnika nei dosc ze nei da oczelkiwanego efektu to jeszcze go dobije 1.9 aaz byłby wiele lepszym wyborem mocniejszy dół . wiekszy potecjał momentu obrotowego dobrze zrobiony tak totrafi sie ruszac choc nei za długo bo korby tdi pootrzebne .... https://www.youtube.com/watch?v=6I_sv97Q2v4 1. Chcialem cos wiekszego niz T2. Na T2 to jezdzi niewiele lepiej od ori silnika - poracha. 2. Mam znienione przelozenia w mostach na 4.8 i w reduktorze na 4.16, wiec charakterystyka bardziej benzynowa jest ok, nie musi jechac od 1000 obrotow. 3. Sprzeglo spiek jest zapodane. 4. Jest duzo innych modyfikacji (nowe pochwy mostow, wzmocnienie obudowy reduktora, inne wały napedowe itp itd). 5. Silnik jest na probe, jak wybuchnie to wisi mi to centralnie. Jak stwierdze ze fajnie sie jezdzi dizlem to pewnie sobie zrobie jakis dobry silnik zamiast starego kibla - na razie chce miec wniosek. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
1. Chcialem cos wiekszego niz T2. Na T2 to jezdzi niewiele lepiej od ori silnika - poracha. 2. Mam znienione przelozenia w mostach na 4.8 i w reduktorze na 4.16, wiec charakterystyka bardziej benzynowa jest ok, nie musi jechac od 1000 obrotow. 3. Sprzeglo spiek jest zapodane. 4. Jest duzo innych modyfikacji (nowe pochwy mostow, wzmocnienie obudowy reduktora, inne wały napedowe itp itd). 5. Silnik jest na probe, jak wybuchnie to wisi mi to centralnie. Jak stwierdze ze fajnie sie jezdzi dizlem to pewnie sobie zrobie jakis dobry silnik zamiast starego kibla - na razie chce miec wniosek. ja mam zmotana vitare a wiec wersje demo samiego ;-) ale chyba temat nie na ten dzial ;-) na t2 auto potrafi wymiatac piekniscie .samo ładowanie to tylo czastka tuningu 1,6 ma krótkie wykorbienia wału i chcac by ten silnik robił robote trzeba go krecic wysoko z rpm bo jak sie popchnie na dole niuton to wyłamie podpory wału -tematy przerabiane na forum vw moze nie na 1,2 bar ale 1,7 bar przy 2500 pogieło mi 1,9 td na ori korbach silnik tak jak pisałem przygrzejezz 10x mocniej i zagotuje wode i wypluje uszczelke która raz ze ma 25 lat a 2 ze jest z gównolitu zrobiona mnie pekła głowica + uszczelka wypluta + turbo t3 w komplecie wsjo sie wysypało a i sprzegło ;-) na próbe pewnie mozna ale szkoda kasy w spiek pakowac jak na sprzegle 230mm z tdi za 50-100 zł latałbys do oporu a spiek do tego ciochra zamach i docisk no i koszty niewspólmierne bo wieksze niz sam silnik ;-) jedyna zaleta diesla to moment na dole i ekonomika i to trzeba wykozystac w teren to mega super sprawa bo jak błoto chyci to potrafi zdusic benzyne a z dieslem inna jest rozmowa wepchnij serie sb wez kluczyk + srubokret podnies dawki i ładowanie wsłuchaj sie w timing i ustaw jak trza 100 ps masz z marszu o ile silnik juz nie wyziewa ducha . potem aaz z korbami tdi i modami na 150ps i 400nm i masz mega niezajebliwa maszyne w kazde ciapsko i nei tylko |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 January 2014 ![]() |
ja mam zmotana vitare a wiec wersje demo samiego ;-) ale chyba temat nie na ten dzial ;-) na t2 auto potrafi wymiatac piekniscie .samo ładowanie to tylo czastka tuningu 1,6 ma krótkie wykorbienia wału i chcac by ten silnik robił robote trzeba go krecic wysoko z rpm bo jak sie popchnie na dole niuton to wyłamie podpory wału -tematy przerabiane na forum vw moze nie na 1,2 bar ale 1,7 bar przy 2500 pogieło mi 1,9 td na ori korbach silnik tak jak pisałem przygrzejezz 10x mocniej i zagotuje wode i wypluje uszczelke która raz ze ma 25 lat a 2 ze jest z gównolitu zrobiona mnie pekła głowica + uszczelka wypluta + turbo t3 w komplecie wsjo sie wysypało a i sprzegło ;-) na próbe pewnie mozna ale szkoda kasy w spiek pakowac jak na sprzegle 230mm z tdi za 50-100 zł latałbys do oporu a spiek do tego ciochra zamach i docisk no i koszty niewspólmierne bo wieksze niz sam silnik ;-) jedyna zaleta diesla to moment na dole i ekonomika i to trzeba wykozystac w teren to mega super sprawa bo jak błoto chyci to potrafi zdusic benzyne a z dieslem inna jest rozmowa wepchnij serie sb wez kluczyk + srubokret podnies dawki i ładowanie wsłuchaj sie w timing i ustaw jak trza 100 ps masz z marszu o ile silnik juz nie wyziewa ducha . potem aaz z korbami tdi i modami na 150ps i 400nm i masz mega niezajebliwa maszyne w kazde ciapsko i nei tylko Mam sb, zrobilem to co mowisz ![]() Na mechaniku dobrze zwija line z kreceniem kolami, ale juz na trojce - mechanik z kolami - zdycha. Chcialem diesla - zeby nie miec stresa ze koniecznie trzeba maske wynurzyc z wody - bo zdechnie. A jezeli jezdzisz cos w rajdach to dobrze wiesZ - teraz to albo benzyna z cewkami na swiecach dobrze uszczelnionymi, albo diesel. Wiec pozyjemy, zobaczymy. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
ciepek auto z tego linka jest/było twoje? Podaj bliższą specyfikację bo muszę przyznać że naprawdę daje radę!
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
auto moje .silnik po ok 500km upalanki wyzionoł ducha .pogioł korby . slik mozna powiedziec bokiem mu wyszedł ;-)
w skrócie blok seria aaz (ale koniecznie trzeba korby tdi zadac ) głowica remont i porting ,wydech fi 70 turbo wg mitsubischi 2,5 td,wtryski merc 3,0 td,pompa mojej konstrukcji 9/11mm na najgorszej mozliwej fali de 185 dolot wiekszy ,duzy centralny intercooler po któryms tam nieudanym pomiarze wyszło 187 ps przy 3500rpm i ponad 400nm od 2200 góra rpm słaba z uwagi na zła fale ale doł rpm robi masakre . silnik ciagnoł do 2000 rpm jak v6 tdi tdi jezdzi mi teraz duzo lepiej szczególnie na górze ale brakło czasu na konkretne pomiary bo ciagle były kłopoty techniczne z elektryka i kevlarem Bodeka mógłbys na meila jakies fotki z montazu silnika zapodac ? wieszz czy do vitki tez by to upchał ? czy moze jestes na forum suzuki? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
w 2008 roku montowałem Holset HX27 do 1.6 SB, tu troche fotek
http://vrservice.pl/vw/2008/MKIITDzaprzal/ |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
widziałem swego czasu temat na forum vw wszyscy sie zachwycali ....
nei to zebym sie czepiał ale wyszła charakterystyka słabej albo zepsutej turbobenzyny to auto nie jedzie do 3000 rpm wogóle i po 4000 tez tylko sie kreci bez zadnego przyrostu a chyab nie o to chodzi zakres efektywnej pracy silnika to przedział max 2000 rpm efekt zle dobranego turbo |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
widziałem swego czasu temat na forum vw wszyscy sie zachwycali .... nei to zebym sie czepiał ale wyszła charakterystyka słabej albo zepsutej turbobenzyny to auto nie jedzie do 3000 rpm wogóle i po 4000 tez tylko sie kreci bez zadnego przyrostu a chyab nie o to chodzi zakres efektywnej pracy silnika to przedział max 2000 rpm efekt zle dobranego turbo to było w 2008 roku i jak na swoje czasy to objezdzalo niejednego ASZ-zeta po sofcie, nie zapominajmy ze to tylko 1,6 z duzą spręzarką bez zmiennej geometrii. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Tue, 10 June 2014 ![]() |
golfy 2 sa lekkie ale zle sie czyms takim jezdzi
umnie tdi vp rusza konkretnie od 2000 a jest sporo mocniejsze od td (na górze)ale i tak td lepiej sie zbierało bo cały ciag siedział na dole dzieki temu reakcja na gaz była natychmiastowa co widac na filmie asz nawet sknocony zapewnia nieporównywalnie przyjemniejsza jazde a ponad 300 ps i 500nm to jak wiesz tez nie problem bo jezdzi taki nie jeden w pl wiec co do tego to miałbym inne zdanie momentu 1,6 nei wygeneruje a wiec zdolnac przyspieszenia jest mała . z 10 lat tym jezdziłem to cos tam wiem . panewki dolne obróci i wyłamie bo wykorbienia nie ma dobrego na wale a siła zamiast przekładac sie na moment pcha w dół na krótkim ramieniu czego skutkiem jest to co napisałem i niejedna osoba doswiadczyła charakterystyka z ciezarowym turbo jest taka nie jedzie nie jedzie nagle łup przy 3500 jedzie i za chwile koniec obrotów wyje a nei rozpedza samochodu bo moment sladowy tu elastycznosc mojego aaz z turbo wg 2200 rpm 5 bieg i 1,7 bar ! w tdi nei mam szans by tak uruchomic turbo wg https://www.youtube.com/watch?v=rC-yPL9_-Dc...eature=youtu.be |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 11:52 |