Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.6 ecoboost, fiesta st
fzhut
post Sun, 24 Mar 2013 - 22:32
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





Witam ! Pytanie brzmi czy warto kupić auto z tym silnikiem ? Znajomy się przymierza do fieściny st, pytał mnie o zdanie i nijak nie potrafiłem się wypowiedzieć na temat tej motorowni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 24 Mar 2013 - 22:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G-CSheko
post Sun, 24 Mar 2013 - 22:58
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...od 2 lat jeżdżą w Mondeo w wersji 160KM jak do tej pory bez najmniejszych problemów, niezła elastyczność i niskie spalanie...no i "chętne" do modyfikacji, ponad 200 kucy przyjmują bez dyskusji smile.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sun, 24 Mar 2013 - 23:13
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





W firmie mamy dużo 1.6T, ale w mondeo. Jak najbardziej udany silnik, chętnie się wkręca na obroty i nie przysparza problemów. W trasie spala między 7 a 15L ( skrajność, jazda z poznania do gd, a za mną biały CTR- swoją drogą podejrzewam, że to ktoś z tego forum happy.gif ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Sun, 24 Mar 2013 - 23:21
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Jestem ciekaw czy w mondku też sprzężono go z tak długą skrzynią jak w volvo, jeździłem z tym motorkiem V40stką i sama charakterystyka silnika była ok, ale skrzynia strasznie mnie irytowała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kinko
post Sun, 24 Mar 2013 - 23:35
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





W mondeo jest 6 biegów, normalna skrzynia - w miarę krótka, jedynie ostatni bieg baaardzo długi ( fajne na autostradę).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Mon, 25 Mar 2013 - 10:29
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





sorka ma ktos spec tych silników: boost, afr ciekaw jestem bo niedlugo zrobia silnik co dolewa paliwa do baku na ulotce a w codziennej Pb-holik jak wszystkie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Mon, 25 Mar 2013 - 11:48
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





AFR w serii 13,5 przed odcinką 13,3 cool.gif na modzie, na wszelki wypadek mocno podlany górą do ok. 12
wykresu z boosta nie zapisałem sad.gif






--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Tue, 26 Mar 2013 - 07:21
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





Jak na 160 to miłe +12 w serii smile.gif .... przy jakim doładowaniu lata w serii przy jakim wygenerował 211 .... turbina chyba nie za duża tam siedzi?
12 przy odcince slusze ale 12,5 tez bylo by ok i w teorii ma największą prędkośc spalania mieszanki.

Ogolnie chyba Ford ma zamiar kompletnie pójść w ta opcję eco-boost w stosunku do Pb i slusznie. Tylko myslałem, że bardziej bedzie 14 niz 13,5 .... coś RS nie gania na doładowaniu ~14?

Co trzeba zmieniac gdy chcemy wiecej niz juz stwierdzone 211? Tłoki/korby czy ogolnie blok/tuleje? Ktoś taaa-boom zrobił juz temu silnikowi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 26 Mar 2013 - 17:58
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Amorr @ Tue, 26 Mar 2013 - 07:21) *
Jak na 160 to miłe +12 w serii smile.gif .... przy jakim doładowaniu lata w serii przy jakim wygenerował 211 .... turbina chyba nie za duża tam siedzi?
12 przy odcince slusze ale 12,5 tez bylo by ok i w teorii ma największą prędkośc spalania mieszanki.

Ogolnie chyba Ford ma zamiar kompletnie pójść w ta opcję eco-boost w stosunku do Pb i slusznie. Tylko myslałem, że bardziej bedzie 14 niz 13,5 .... coś RS nie gania na doładowaniu ~14?

Co trzeba zmieniac gdy chcemy wiecej niz juz stwierdzone 211? Tłoki/korby czy ogolnie blok/tuleje? Ktoś taaa-boom zrobił juz temu silnikowi?

Nie wiem jak 1,6 ...ale 1,0 3 cyl...ecoboost to tzw jednorazówka ...tzn nie są dostępne do niego żadne części mechaniczne do silnika wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Tue, 26 Mar 2013 - 18:25
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...spoko, zaraz będą "przystanki" z rozbiórek laugh.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Tue, 17 Sep 2013 - 13:04
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





Jak działają zmienne fazy rozrządu w silnikach EcoBoost ? Rozumiem, że to są motory na łańcuchu ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 17 Sep 2013 - 16:57
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(!kuchar @ Tue, 17 Sep 2013 - 13:04) *
Jak działają zmienne fazy rozrządu w silnikach EcoBoost ? Rozumiem, że to są motory na łańcuchu ?


na pasku. Fiestę ST polecę, jak z trwałością - ciężko powiedziec. póki co nie ma jakiś problemów tak głośnych jak TSI. Fiesta ST jeździ świetnie, ZDECYDOWANIE lepiej niż Focus ST 250 KM. Nie jest nerwowa, nie wyrywa kierownicy, potrafi fajnie śpiewać, a skrzynia jest bardzo precyzyjna i łatwo wbijasz wszystkie przełożenia. Do tego są one krótko zestopniowane. (6tka skończyła mi się przy 220 km/h). 208 GTI jest bardziej miekki i ma beznadziejny układ kierowniczy jak na GTI. Lepszy jak DD ale nie jako GTI. Fiesta lubi troche podskakiwac na wybojach, ale przezyjesz.

Fiesta ST to także świetne fotele RECARO, lepsze niż w Focusie ST (szersze). Hamulce dają radę mimo tarcz 278 mm z przodu i 253 mm z tyłu.
kierownica ma 2,32 obrotu, świetnie się trzyma w rękach, kontry zakładasz błyskawicznie. Imponuje elastycznośc silnika. Spalanie można ograniczyc w mieście do 7-8 litrów na 100 km jak bedzie spokojnie smigał. Na torze, najlepiej gokartowym (czyli z dużą ilością zakrętów) jest mase zabawy tym autem. Polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!kuchar
post Tue, 17 Sep 2013 - 18:32
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: PL





CYTAT
na pasku.

wszystkie EcoBoost'y są na pasku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Tue, 17 Sep 2013 - 18:39
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(!kuchar @ Tue, 17 Sep 2013 - 18:32) *
wszystkie EcoBoost'y są na pasku ?


1.0 i 1.6 EcoBoost tak. reszty nie sprawdzałem. Pasek kostuje cos ok. 279 zł do 1.0 125 KM. wymiana rozrządu jest tania na tle TSI, do którego np. SKODA zaleca m.in. wymianę kółka wariatora faz rozrządu w 1.4 TSI (1800 zł). Co ciekawe łańcuch do TSI (jednorzędowy badziew) kosztuje tyle co pasek do Civica 1.4iS 90KM (ASO) wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Tue, 17 Sep 2013 - 18:55
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





pasek conti do 1.6 EB można kupić za 45zł. smile.gif
2.0EB są na łańcuchu


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 27 Sep 2013 - 07:57
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





dodać mogę od siebie jeszcze, że Fiesta ST ma oczywiście dwumasowe koło zamachowe. cena znośna- 1380 zł, ale sprzegło to parodia - 2200 zł plus wyprzęgnik hydrauliczny sprzęgła za 570 zł. Ale i tak auto kozak wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Sep 2013 - 13:11
Post #17


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Honada @ Tue, 17 Sep 2013 - 18:39) *
1.0 i 1.6 EcoBoost tak. reszty nie sprawdzałem. Pasek kostuje cos ok. 279 zł do 1.0 125 KM. wymiana rozrządu jest tania na tle TSI, do którego np. SKODA zaleca m.in. wymianę kółka wariatora faz rozrządu w 1.4 TSI (1800 zł). Co ciekawe łańcuch do TSI (jednorzędowy badziew) kosztuje tyle co pasek do Civica 1.4iS 90KM (ASO) wink.gif


Lancuch i aso zaleca wymiane? Tzn zaklada zywotnosc lancucha na 30tys km, czy silnika na 500 tys (zeby wymagal wymiany lancucha)? smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 27 Sep 2013 - 13:36
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





W nowoczesnych samochodach łańcuch się wymienia smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Sep 2013 - 13:42
Post #19


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(specu @ Fri, 27 Sep 2013 - 13:36) *
W nowoczesnych samochodach łańcuch się wymienia smile.gif


ten usmiech , to taki ironiczny ? smile.gif. Do czego to doszlo...
A w moim pierwszym samochodzie , mazda 323 1.8 dohc , co 80 tys wymienialem pasek i ewentualnie rolke/napinacz (jak rzezila). pasek + 2 rolki 160zl. A pamietam, ze wymienialem to sobie w trakcie, jak kuzyn rozpalal grilla. Zdazylem, zanim karkowka sie spalila wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 27 Sep 2013 - 19:20
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





łańcuchy po pierwsze znoszą obecnie bardzo duże przeciążenie (duzy przyrost momentu obrotowego w bardzo niskiskim zakresie prędkości obrotowej silnika rzedu 1200-1700 obr./min) a po drugie te łańcuchy to raczej łańcuszki. Co to za łańcuch, skoro jest jednorzędowy? łańcuch wytrzymuje obecnie 150-200 tys. km. ale i do 100 tys. km czasem nie dobija.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 00:12