![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 April 2010 ![]() |
Witam.
Czy blok z korbowodami i walem korbowym z wolnossącego 2jz może posłużyć jako stroker do 1jz-gte z soarera? Jezeli tak to tloki z jakiego silnika 1jz czy 2jz srednica jest taka sama ale jaka bedzie odleglosc tloka do glowicy i stopniem sprężania? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Różnica między blokami 1JZ i 2JZ jest taka że 2JZ ma wyższy blok. Podmiana głowicy z 1JZ na blok z 2JZ jest nazywana 1.5JZGTE (możesz zrobic research w tym kierunku) i wtedy zwiekszasz pojemność z 2.5l do 3l. Problem w tym że jak weźmiesz dół silnika z 2JZGE będziesz miał słabsze tłoki. Nie wiem czy tłoki z 1JZ pasują do dolu 2JZ
EDIT: sprawdz to: http://www.toymods.org.au/forums/showpost....mp;postcount=50 wynika ze miał byś wysoką kompresje jeśli poszedl byś w blok 2JZ, tłoki i glowice 1JZ -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 April 2010 ![]() |
Czytałem wlasnie o wkladaniu bloku z 2jz-gte pod glowice z 1jz-gte i z takim skladakiem nie ma problemu wszystko p&p . Zastanawiam sie nad roznicami w blokach czyli np. co zrobić ze smarowaniem turbiny oraz uklad korbowo tlokowy(jakie tloki).A biore pod uwage 2jz-ge poniewaz jest latiej dostepny i duzo tanszy od 2jz-gte, wiec pomyslałem ze moze to byc alternatywą dla 2jz-gte.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
A po co ci w sumie ten stroker? 1JZ dobrze ciągnie
![]() ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Przeczytaj ten link co wysłałem, co nie wrzucisz będzie wyższa kompresja. Chyba ze tłoki z 2JZGTE plus grubsza uszczelka pod glowica.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 August 2011 ![]() |
sorry za odgrzebanie ale jestem ciekawe... mam seryjny silnik 2jz ge , wsadzam do niego tloki od 2jz gte , glowice od 1jz i rozumiem ze wszsytko bedzie grac? a przypadkiem zawory ssace w 2jz gte nie sa wieksze niz w 1jz ?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
Przeczytaj ten link co wysłałem, co nie wrzucisz będzie wyższa kompresja. Chyba ze tłoki z 2JZGTE plus grubsza uszczelka pod glowica. tłoki z 2JZ-GTE (pasują idealnie), korby 2JZ-GE, uszczelka glowicy z 1JZ-GTE, i glowica 1JZ-GTE wal korbowy jest taki sam (w 2JZ-GE i GTE), bloki sa takie same tylko ze nie ma wyjsc na olej do turbo i tloki nie maja wtruskiwaczy oleju na cylinder glowica z 1JZ-ta ma podobno lepszy przeplyw !?!? ale nic wiecej mi o tym nie wiadomo... "AjazYazin" wycisnął 800 kucy z 1,5JZ w UK i chodzi mu to bosko -------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
To że głowica 1JZ ma lepszy przepływ to podobno tylko UrbanLegend. Tylko 2JZ-GTE był przygotowywany pod homologację i sport wiec raczej po nim można się spodziewać najlepszych parametrów.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
To że głowica 1JZ ma lepszy przepływ to podobno tylko UrbanLegend. Tylko 2JZ-GTE był przygotowywany pod homologację i sport wiec raczej po nim można się spodziewać najlepszych parametrów. dokladnie to samo slyszalem, zdecydowanie zaletą glowicy z 1JZ jest cena, ale za to dostepnosc czesci performance duzo mniejsza... -------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 August 2011 ![]() |
czyli gra nie warta zachody, chciaz w 2jz ge jest aparat zapolony a w 1jz gte ma nowsze rozwiazanie , i tylko tutaj widze sens zmiany glowicy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Odkopie troche temat.
1,5 JZ znany i lubiany to głowica z 1JZgte i dół od 2JZgte a czy ktoś słyszał o dole od 1JZ i głowicy 2JZ + osprzęt z 1JZ?? Jaki może być cel takiej modyfikacji? Plusy, minusy? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Tak ktoś takie rzeczy robił. Tylko jaki jest sens 2.5l wolnossącego odprężonego motoru z aparatem zapłonowym. Trzeba też trochę pozmieniać żeby ta głowica weszła. Osprzęt w 1JZ i 2JZ jest w dużej mierze wymienny. 1JZGTE i 2JZGTE mają te same pompy wody, wszystkie JZ mają wymienne pompy wspomagania, kompresory klimy, alternatory. Napinacz paska klinowego też jest ten sam, rozrząd w dużej mierze wymienny tylko 1JZ ma krótszy pasek. 2JZGTE i 1JZGTE używają tych samych cewek. Kolektory wydechowe i dolotowe nie są wymienne pomiędzy 1JZ a 2JZ, dodatkowo kolektor dolotowy nie jest wymienny między 2JZGE i 2JZGTE.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
BeeMix dzięki za cenne wiadomości, a powiedzci mi w takim razie jakie będą plusy jeśli do 1JZgte będzie przykręcona głowica 2JZgte. Bardzo jestem ciekaw ewentualny plusów w takiego zabiegu przy seryjnym osprzęcie z 1JZgte. Jakiekolwiek info?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Sztuka dla sztuki. Głowica 2JZGTE ma zapewne troche lepszy przepływ ale nie odczujesz tego zauważalnie. Stopien sprężania będzie taki sam jak seryjne 1JZ/2JZGTE. Wszystkie te głowice mają taką samą objetość komory spalania.
Co by Ci wyszło na plus jesli chodzi o 1JZGTE, to wsadzenie wałków z EURO/USA 2JZGTE. Nie wchodzą bolt-on, trzeba je potraktować w jednym miejscu frezarką, ale efekty są bardzo fajne. Nie dają aż takich przyrostów jak Brian Crower, ale tez nie kosztują 600$. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
"Sztuka dla sztuki" rozumiem tyle że nie chce tego robić tylko taki silnik z JP już kupiłem. Na bloku jest 1JZ, na głowicy z tyłu jest JZ2 co mnie troche zdziwiło, osprzęt to ori 1JZgte i zachodze w głowe co poprzedni właściciel chciał osiągnąć. Nie miałem czasu jeszcze tego rozkręcić ale prowadze małe rozpoznanie tak więc dzięki za pomoc
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Pokaż zdjęcie tego wynalazku
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
![]() ![]() ![]() Blok ![]() Głowica z tyłu ![]() Jak już pisałem nie mam czasu narazie go porozkręcać i przyjrzeć mu się dogłębnie ale na pierwszy rzut oka nie ma śladów cięcia/spawania żeby kolektory posadzić na tej głowicy... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
Do czego to wrzucasz ?
-------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
To zwykły seryjny 1JZGTE
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Hmm tylko że na wszystkich 1JZgte jakie dane mi było widzieć na głowicy jest oznaczenie JZ1 a tu JZ2...
A silnik będzie do e36 ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:50 |