Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.5JZ-GTE
cy50
post Wed, 28 Apr 2010 - 09:53
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 23 April 2010





Witam.
Czy blok z korbowodami i walem korbowym z wolnossącego 2jz może posłużyć jako stroker do 1jz-gte z soarera?
Jezeli tak to tloki z jakiego silnika 1jz czy 2jz srednica jest taka sama ale jaka bedzie odleglosc tloka do glowicy i stopniem sprężania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Apr 2010 - 09:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Wed, 28 Apr 2010 - 17:13
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Różnica między blokami 1JZ i 2JZ jest taka że 2JZ ma wyższy blok. Podmiana głowicy z 1JZ na blok z 2JZ jest nazywana 1.5JZGTE (możesz zrobic research w tym kierunku) i wtedy zwiekszasz pojemność z 2.5l do 3l. Problem w tym że jak weźmiesz dół silnika z 2JZGE będziesz miał słabsze tłoki. Nie wiem czy tłoki z 1JZ pasują do dolu 2JZ

EDIT: sprawdz to: http://www.toymods.org.au/forums/showpost....mp;postcount=50 wynika ze miał byś wysoką kompresje jeśli poszedl byś w blok 2JZ, tłoki i glowice 1JZ


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cy50
post Wed, 28 Apr 2010 - 23:34
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 23 April 2010





Czytałem wlasnie o wkladaniu bloku z 2jz-gte pod glowice z 1jz-gte i z takim skladakiem nie ma problemu wszystko p&p . Zastanawiam sie nad roznicami w blokach czyli np. co zrobić ze smarowaniem turbiny oraz uklad korbowo tlokowy(jakie tloki).A biore pod uwage 2jz-ge poniewaz jest latiej dostepny i duzo tanszy od 2jz-gte, wiec pomyslałem ze moze to byc alternatywą dla 2jz-gte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 28 Apr 2010 - 23:45
Post #4


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





A po co ci w sumie ten stroker? 1JZ dobrze ciągnie tongue.gif moim zdaniem lepiej wymienić turbo na T78 czy GT35 zamiast bawić się w takie kombinacje smile.gif w strokera warto iść jak walczysz o każdego konia.. Albo masz motor do remontu tongue.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 29 Apr 2010 - 00:40
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Przeczytaj ten link co wysłałem, co nie wrzucisz będzie wyższa kompresja. Chyba ze tłoki z 2JZGTE plus grubsza uszczelka pod glowica.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorento89
post Tue, 25 Oct 2011 - 11:31
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 17 August 2011





sorry za odgrzebanie ale jestem ciekawe... mam seryjny silnik 2jz ge , wsadzam do niego tloki od 2jz gte , glowice od 1jz i rozumiem ze wszsytko bedzie grac? a przypadkiem zawory ssace w 2jz gte nie sa wieksze niz w 1jz ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dive_popo
post Tue, 25 Oct 2011 - 11:56
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 August 2011
Skąd: Oświęcim





CYTAT(BeeMiX @ Thu, 29 Apr 2010 - 00:40) *
Przeczytaj ten link co wysłałem, co nie wrzucisz będzie wyższa kompresja. Chyba ze tłoki z 2JZGTE plus grubsza uszczelka pod glowica.



tłoki z 2JZ-GTE (pasują idealnie), korby 2JZ-GE, uszczelka glowicy z 1JZ-GTE, i glowica 1JZ-GTE

wal korbowy jest taki sam (w 2JZ-GE i GTE), bloki sa takie same tylko ze nie ma wyjsc na olej do turbo i tloki nie maja wtruskiwaczy oleju na cylinder

glowica z 1JZ-ta ma podobno lepszy przeplyw !?!? ale nic wiecej mi o tym nie wiadomo... "AjazYazin" wycisnął 800 kucy z 1,5JZ w UK i chodzi mu to bosko


--------------------
スープラ - for life !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 25 Oct 2011 - 15:01
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





To że głowica 1JZ ma lepszy przepływ to podobno tylko UrbanLegend. Tylko 2JZ-GTE był przygotowywany pod homologację i sport wiec raczej po nim można się spodziewać najlepszych parametrów.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dive_popo
post Wed, 26 Oct 2011 - 09:35
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 August 2011
Skąd: Oświęcim





CYTAT(BeeMiX @ Tue, 25 Oct 2011 - 15:01) *
To że głowica 1JZ ma lepszy przepływ to podobno tylko UrbanLegend. Tylko 2JZ-GTE był przygotowywany pod homologację i sport wiec raczej po nim można się spodziewać najlepszych parametrów.


dokladnie to samo slyszalem, zdecydowanie zaletą glowicy z 1JZ jest cena, ale za to dostepnosc czesci performance duzo mniejsza...


--------------------
スープラ - for life !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sorento89
post Wed, 26 Oct 2011 - 23:53
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 17 August 2011





czyli gra nie warta zachody, chciaz w 2jz ge jest aparat zapolony a w 1jz gte ma nowsze rozwiazanie , i tylko tutaj widze sens zmiany glowicy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Mon, 12 Dec 2011 - 16:42
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Odkopie troche temat.
1,5 JZ znany i lubiany to głowica z 1JZgte i dół od 2JZgte a czy ktoś słyszał o dole od 1JZ i głowicy 2JZ + osprzęt z 1JZ?? Jaki może być cel takiej modyfikacji? Plusy, minusy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 12 Dec 2011 - 18:36
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Tak ktoś takie rzeczy robił. Tylko jaki jest sens 2.5l wolnossącego odprężonego motoru z aparatem zapłonowym. Trzeba też trochę pozmieniać żeby ta głowica weszła. Osprzęt w 1JZ i 2JZ jest w dużej mierze wymienny. 1JZGTE i 2JZGTE mają te same pompy wody, wszystkie JZ mają wymienne pompy wspomagania, kompresory klimy, alternatory. Napinacz paska klinowego też jest ten sam, rozrząd w dużej mierze wymienny tylko 1JZ ma krótszy pasek. 2JZGTE i 1JZGTE używają tych samych cewek. Kolektory wydechowe i dolotowe nie są wymienne pomiędzy 1JZ a 2JZ, dodatkowo kolektor dolotowy nie jest wymienny między 2JZGE i 2JZGTE.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Mon, 12 Dec 2011 - 19:28
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





BeeMix dzięki za cenne wiadomości, a powiedzci mi w takim razie jakie będą plusy jeśli do 1JZgte będzie przykręcona głowica 2JZgte. Bardzo jestem ciekaw ewentualny plusów w takiego zabiegu przy seryjnym osprzęcie z 1JZgte. Jakiekolwiek info?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Mon, 12 Dec 2011 - 20:32
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Sztuka dla sztuki. Głowica 2JZGTE ma zapewne troche lepszy przepływ ale nie odczujesz tego zauważalnie. Stopien sprężania będzie taki sam jak seryjne 1JZ/2JZGTE. Wszystkie te głowice mają taką samą objetość komory spalania.

Co by Ci wyszło na plus jesli chodzi o 1JZGTE, to wsadzenie wałków z EURO/USA 2JZGTE. Nie wchodzą bolt-on, trzeba je potraktować w jednym miejscu frezarką, ale efekty są bardzo fajne. Nie dają aż takich przyrostów jak Brian Crower, ale tez nie kosztują 600$.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Tue, 13 Dec 2011 - 11:52
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





"Sztuka dla sztuki" rozumiem tyle że nie chce tego robić tylko taki silnik z JP już kupiłem. Na bloku jest 1JZ, na głowicy z tyłu jest JZ2 co mnie troche zdziwiło, osprzęt to ori 1JZgte i zachodze w głowe co poprzedni właściciel chciał osiągnąć. Nie miałem czasu jeszcze tego rozkręcić ale prowadze małe rozpoznanie tak więc dzięki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 13 Dec 2011 - 18:30
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Pokaż zdjęcie tego wynalazku


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Thu, 15 Dec 2011 - 10:31
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk








Blok

Głowica z tyłu


Jak już pisałem nie mam czasu narazie go porozkręcać i przyjrzeć mu się dogłębnie ale na pierwszy rzut oka nie ma śladów cięcia/spawania żeby kolektory posadzić na tej głowicy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dive_popo
post Thu, 15 Dec 2011 - 11:45
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 August 2011
Skąd: Oświęcim





Do czego to wrzucasz ?


--------------------
スープラ - for life !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 15 Dec 2011 - 12:25
Post #19


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





To zwykły seryjny 1JZGTE


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Thu, 15 Dec 2011 - 12:44
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Hmm tylko że na wszystkich 1JZgte jakie dane mi było widzieć na głowicy jest oznaczenie JZ1 a tu JZ2...

A silnik będzie do e36 rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 17:46