![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
Cześć. Post już trochę z desperacji ale może ktoś wywróży coś co mi umyka lub ktoś ma lepszą kryształową kulę.
1,4TSi BMY Turbo kompresor 2008r - Wersja z klapami i akumulatorem podciśnienia. Samochód nie jedzie od 1000-3000 RPM później jest perfekcyjnie. Miałem robić remont silnika w tym wozie bo były uwalone półki ale klient powiedział że za drogo i dał komuś innemu. po poł roku klient dzwoni że ktoś zrobił remont, ale auto nie mogło utrzymać biegu jałowego. Mechanik który robił remont poddał się i dali samochód do drugiego. Drugi zdiagnozował zapchany katalizator więc go usunęli i ktoś wyłączył katalizator ( niepoprawnie samochód dalej na zimnym jałowym idzie jak WRC przez 20sec) Ale samochód zaczął pracować poprawnie na jałowym biegu. I teraz zaczyna się przygoda. Podczas jazdy od 1000-3000 obrotów samochód przyśpiesza pulsacyjnie czyli idzie normalnie po czym coś go blokuje znowu popuszcza znowu blokuje po czym dochodzi do 3k rpm i jedzie perfekcyjnie. ( 1000-3000 krpm praca kompresora) Wymienili jedną cewkę, Kompresor, Turbinę, sprawdzili jeszcze raz rozrząd, sprawdzili szczelność dolotu, wymienili przepustnice regulującą pracę między turbo a kompresorem, Sprawdzałem po datach prdukcji DV też była wymieniana i N75 też ktos kiedyś wymienił. Pompe HPFP też wymienili na nową ale jakiś no name. Wtryski też wyminili na używki z neta Usunęli klapy i jest tylko jeden błąd od tych klap Finalnie auto trafiło do mnie Pierwsze co zrobiłem do kmpl logów standardowo 3 bieg i logi wyszły idealnie Boost do zadanego igłą , zero cofek zapłonu, korekty minimalnie na bogato. i błąd czujnika spalania stukowego. Szybka diagnoza okazało się ze są uwalone kable od stukowca i skręcone na skrętkę i tak zostawione. Trzeba zdemontować cały kompresor ale po drodze zweryfikowałem czy nie jest nigdzie nic pęknięte. Zrobiłem stukowy kabel w ekranie wszystko pomierzone wymienione tez sam czujnik błąd znikł ale dalej to nie rozwiązało problemu. logowałem wszystko co się dało i wszystko wychodziło ok. Dziwiły mnie jeszcze bardzo wysokie korekty zaraz po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu. na dojazdach do skrzyżowania też korekty rosły po -25% Sprawdziłem odmę - uwalony wymieniłem na OE Sprawdziłęm czy nie przybywa oleju jest ok Sprawdziłem świece bo może założyli złe ale były ok i tutaj kolejny zonk świece zanagarowane jak w dieslu jak nie gorzej . I szukanie przyczyny okazało się że problemem były lejące wtryski po zgaszeniu wozu i na niskim ciśneiniu dlatego korekty po zgaszeniu i odpaleniu tak wyglądały. Wykręciłęm wtryski + dołożyłem te stare i 8szt poszło do serwisu boscha na czyszczenie i sprawdzenie. 5szt ok 3 szt uszkodzone. Było to też widoczne po ciśnieniu spoczynkowym że coś jest nie tak bo spadało po 10bar na min. Założyłem nowe wtryski + nowe świece ustawione tak jak mają być i dokręcone tak jak mają być - Cisneinia, spadki ciśnienia spoczynkowego i korekty poprawiły się bardzo ale usterka bez zmiany ( korekty dalej na - ale mniej) Kolejnym krokiem było zamontowanie manometru manualnego w kolektor ssący i sprawdzenie czy to pulsowanie/szarpanie ( bonie jest to szarpanie od wypadania zapłonu) to jest delikatne, nie pochodzi od boostu. i faktycznie jak tylko zaczyna falować to na manometrze boost spada o 0,2 bara po czym wraca do zadanego. Zdziwiłem się bo dlaczego logi są ok i dlaczego MAP nie widzi tego co pokazuje manometr. Sprawdziłem pracę przepustnicy regulującej pracę turbo kompresor bo myślałem że może ona nie utrzymuje pozycji zamknietej i ma walnięty TPS, ale ona tez działa ok. Wpompowałem w dolot 1bar i jedyna nieszczelność była na ssaniu kompresora po stronie podciśnieniowej . Sprawdziłem oba czujniki MAP . jeden na jałowym ma pokazywać ciśnienie atmosferyczne a drugi podciśnienie z kolektora jest ok. na zgaszonym oba mają pokazywać ciśnienie atmosferyczne jest ok, i po dodadaniu gazu oba mają wyrównać wartości też jest ok. w końcu zrobiłem jeszcze raz logi 115 +118 ale na 6 biegu i dopiero wtedy widać te 0,2 bara spadku. Sprawdziłem gruszkę turbiny trzyma ciśnienie. WG pracuje idealnie nie przycina się więc turbo faktycznie robione ( sprawdzane po ostrej jeździe) Już poszedłem jak typowy wymieniacz i wymieniłem 4 cewki N75 i DV , nic to nie dało a nawet było jeszcze gorzej bo na zimnym szarpał juz jak cholera i nie chciał przyspieszać dopiero jak lekko się nagrzał to wrócił to standardowej chujni. Kompresje silnik ma. chodzi ładnie. wczoraj na sam koniec zrzuciłem pasek PK i chciałem zobaczyć jak będzie przyspieszać bez kompresora. i do 2,5 tys było spoko ale jak turbo zaczęło się budzić to dalej było to pooszarpywanie ale w ciut mniejszej skali i od 3tys igła. Teraz tak organoleptycznie nie podoba mi się to że strasznie głośno słychać turbo w puszce filtra powietrza . i tak samo sapie tam jak cholera DV. Dzisiaj zgrywam softa i stawiam ECU na nowym soofcie bo nie mam już pomysłów. BTW wóz dalej na jałowym potrafi trzymać korekty po -17% po odpięciu |węża ze zbiornika do EVAPA korekty spadają do 0-+2% ale sam Evap jest sprawny trzyma dobrze. tutaj daje logi po kolei od najstarszych do najnowszych . może ktos coś uzna 01+020+031 https://vaglogs.com/log/001-020-031-9358c1d...1e-e73e29296d49 https://vaglogs.com/log/001-020-031-52ece49...04-91cdbaf12e8b 02+230+231 https://vaglogs.com/log/002-230-231-a9b88ad...fd-b95fab386f84 03+115+118 https://vaglogs.com/log/003-115-118-638eafe...c8-54a7e15724bf 015+016+026 https://vaglogs.com/log/015-016-026-94c7367...ba-6bf339a79854 001+031 https://vaglogs.com/log/001-031-Zatrzymany-...88-3e1cd11965eb 003+020 https://vaglogs.com/log/003-020-Zatrzymany-...b3-1ed7a8664ab4 115+118 https://vaglogs.com/log/115-118-Zatrzymany-...7e-e766661b0c6a 001+031 https://vaglogs.com/log/001-031-Zatrzymany-...ef-c4ecba256afc 002+064+062 https://vaglogs.com/log/002-064-062-c8b19d1...57-dafbc0f73ad4 002+142+118 https://vaglogs.com/log/002-142-118-96468cd...26-2e66e27c9044 014+015+016 https://vaglogs.com/log/014-015-016-c393c18...8c-a9c1a3c009fa 115+118 5 bieg z przepinką na 6 https://vaglogs.com/log/115-118-Zatrzymany-...25-20fe368c5343 5bieg https://vaglogs.com/log/115-118-Zatrzymany-...17-693a9c9c72c2 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Nie znam się nie siedze w tych 1,4TFSI w ogole... Ale ciekaw jestem czy one mają jakąś klapke na kompkresorze od regulacji dołądowania ?
Może sam kompressor jest wadliwy ? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
Kompresor wymienili już na inny. Doładowanie z dołu przy 1,1k RPM generuje do 1,2 bara i spada w okolice 0,9-1bar wdg manometru.
Regulacji pracy nie ma upuszcza tylko zawór DV w turbinie natomiast sam kompresor spina sprzęgło elektromagnetyczne z pompy wody i jest podejrzenie że ono uślizguje ale po zdjęciu paska napedowego przy wstawaniu turbiny też pooszarpuje więc wstrzymuje się z wymianą pompy za 1100 zł .... druga sprawa jest taka że nie wiadomo co założyli jeżeli tani zamiennik to nawet i tak wypadałoby to wymienić. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 07 January 2011 ![]() |
Może silnik się ratuje przed LSPI? Można zobaczyć kamerką czy jest dużo nagaru na tłokach, który mógłby się żarzyć.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Przecież to śmietnisko cofa zapłony po 8stopni, tu jest przyczyna, zadany boost wtedy leci w dół oraz zadany load. Poza tym tak mocne cofania zapłonów po prostu czuć na dupie, że wóz nie jedzie i może podszarpywać/jechać pulsacyjnie.
Jak zadany load i boost skacze to i rzeczywisty będzie, przecież to logiczne, a to czuć na dupie i trzeba nie szukać przyczyny zachowania rzeczywistego boostu tylko zadanego. Nie wiem co ma wyłączenie testu katalizatora do funkcji cold start, wg mnie nic - ta funkcja nie tylko nagrzewa katalizator, ale też sondę lambda przednią i silnik, więc test katalizatora to jedno, a funkcja rozgrzewania to drugie, jak masz wątpliwości to zacznij od seryjnego softu i zrób po swojemu co pragniesz tam wg swoich wizji. Nigdy tego nie naprawisz jak będziesz wrzucał logi zawierające 2 różne przejazdy w jednym, chyba, że pomieszałeś logi sprzed remontu pieca i po, bo ogólnie litania jest napisana, logów mnóstwo, zamiast jeden konkretny zestaw aktualny. Wg mnie silnik jest do ponownej rozbiórki, ewentualnie przed można zmierzyć kompresję i zrobić próbę szczelności przez otwór świecy, nie wiadomo też jaki jest stopień sprężania i stopień jakości tego remontu. A poza tym jak masz korekty z wpiętym evap takie kosmiczne na minus, a z nim odpiętym normalne to wskazuje jasno na problem ze zbyt dużym ciśnieniem w baku lub uszkodzonym zaworkiem evapa lub uszkodzonym zaworkiem zwrotnym na evap jeśli takowy występuje. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
Miś to była tylko luźna informacja że kat był źle wyłączony. Nie sklejam tego z problemem samochodu. To była jedna z wielu rzeczy zjebanych po tym remoncie który nie był robiony u mnie tak jak pisałem.
Soft nowy jest postawiony Kat jest wyłączony poprawnie razem z druga sondą i tyle . Problem dalej występuje Nie robiłem dwóch róznych przejazdów w jednym logu więc może coś tam jest źle wklejone bo było tego sporo. W samochodzie wszystko jest sprawne. Kompresja jest prawidłowa wszystkie szczelności itp jest ok. Te cofki zapłonu to logi z przed wymian odmy, stukowca, aktualizacji softu, czyszczenia wtryskiwaczy i wyprowadzenia nieszczelnego układu wtryskowego teraz cofki chyba nie występowały musiałbym sprawdzić jeszcze raz .... Aktualnie jest zrzucony pasek od pompy wody i problem dalej pojawia się przy budzeniu się turbiny chce jeszcze przejechać sie teraz z wypietym N75 lub zablokuj WG na otwarty i zweryfikuje bo mam obawy że wina leży po stronie turbiny. Pisałem też o tym wyżej. Zrobie logi w tym tyg po aktualizacji sterownika nie były jeszcze robione. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
logi z aktualizacji softu z wywalonym katem i klapami Robione na 4 biegu do 4 tys bo od 3 tys auto jedzie OK
https://vaglogs.com/log/003-020-Zatrzymany-...db-2bab91721f0b https://vaglogs.com/log/001-115-118-4def452...5e-268f5768dd52 https://vaglogs.com/log/001-031-Zatrzymany-...eb-279c59336495 Moja teoria to wadliwy napęd kompresora - uślizguje elektromagnes pompy wody |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
logi z aktualizacji softu z wywalonym katem i klapami
https://vaglogs.com/log/003-020-Zatrzymany-...db-2bab91721f0b https://vaglogs.com/log/001-115-118-4def452...5e-268f5768dd52 https://vaglogs.com/log/001-031-Zatrzymany-...eb-279c59336495 Moja teoria to wadliwy napęd kompresora - uślizguje elektromagnes pompy wody |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
Niestety problem nie rozwiązany
Nie mam pojęcia z jakiego tytułu zapłon bazowy jest tak zjebany i poprawia się dopiero w górnej partii obrotów. Nie da się zrobić adaptacji przepustnicy od kompresora wywala błąd pomimo że jest nowa. Nie wiem teeraz na ile on widzi swoje krańcowe położenie i czy potrafi się fizycznie zamknąć na 100% żeby nie upuszczać ciśnienia z powrotem w dolot. I żadnym sprzetem nie przyjmuje tej adaptacji. Temp w dolocie jest ok wtryski są ok komora spalania bez nagaru. missfire nie występuje kompresja równa prawidłowa . |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 22 January 2016 ![]() |
Sprawdzone różnymi skanerami anwet kumpel wpadł też z ori VCDS i adptacja przepustnicy J808 nie poszła.
Zrobiłem sobie przerwę z tym wozem żeby zająć głowę innymi wozami i tak udało się ustalić blok pomiarowy dla czujnika G583 - Nie jest opisany ani w VCDS ani w odisie ani w autelu Wartości porównane z czujnikiem G71 w kolektorze są prawidłowe czyli na zapłonie ciśnienia atmosferyczne jest OK doładowanie tez się pokrywa jest ok I teraz są dwie anomalie które udało mi się nawet złapać na logu. i dotyczą podejrzanej przepustnicy kompresora J808 Adaptation J808 - cały czas error Podczas przyśpieszania do 3k RPM zadana wartość do rzeczywistej dla przepustnicy się pokrywa ale powyżej 3k ma się przepustnica otworzyć ciśnienie na G583 powinno wtedy spaść w okolice atmosferycznego bo tam wtedy robi się już tylko przepływ, Elektromagnes ma rozpiąć napęd kompresora i turbina ma przejąć imprezę. Natomiast co jest rzeczywiście - G583 pokazuje ciśnienie do 5k RPM takie samo jak G71 w kolektorze ssącym - niemożliwe bo kompresor rozpina się przy 3 tys obrotów a przepustnica się otwiera - Przepustnica przy 3tys obrotów zmienia wartość zadaną z 100% na 0% czyli prawidłowo bo ma się otworzyć dla turbiny - Ale wartość rzeczywista dalej stoi dęba na 100% i to co mnie dziwi przepustnica jest cały czas otwarta bazowo bez zapłonu. Ma się zamknąć po spięciu sprzęgła z kompresorem Jeżeli TPS nie widzi jej położenia to nawet jeśli specified zmienia się o 100% a nie idzie za tym rzeczywista wartość to czemu to nie bije błędem ![]() ![]() A zamknąć się musi bo czujnik G583 pokazuje ciśnienie, jest fizycznie nie możliwym zrobienie ciśnienia na G583 bez zamkniętej przepustnicy Idąc dalej skoro przepustnica się zamyka - skoro G583 pokazuje ciśnienie do odciny - To kompresor musiałby się nie rozpinać - Też mało możliwe ale sprawdzę to manometrem I teraz wracając do obserwacji mega głośnego szumu w dolocie - podejrzewam zapętlanie doładowania kompresora w dolot z winy przepustnicy kompresora a konkretnie że nie widzi realnie TPS. Jeżeli zapętla to nie ma bata żeby G583 pokazał ciśnienie ![]() ![]() Cofanie zapłonu może być spowodowane tym że zapętla doładowanie z kompresora ale G583 nie mógłby pokazywać ciśnienia czyba że ta przepustnica uchyla się minimalnie lub się nie domyka to wtedy leci i load i boost specified a realna wartosć doładowania się dostosowuje plan to pomiar fizyczny manometrem na wyjściu z kompresora sprawdzenie wiązki do przepustnicy podmiana przepustnicy |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 15:03 |